رعایت پروتکل های بهداشتی موجب تسریع در رونق اقتصادی است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم موجب تسریع در حذف محدودیت ها و رونق گرفتن کسب و کار و اقتصاد می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۷۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل های بهداشتی موجب تسریع در رونق اقتصادی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جریان سفر به شهرستان خلخال در جمع گروههای مجری طرح سپهبد سلیمانی در مسجد فاطمه الزهرای این شهرستان افزود: بالای ۹۰ درصد مردم شهرستان خلخال و مطب پزشکان این شهرستان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

او با اشاره به همکاری ایثارگرانه بسیجیان و کادر بهداشتی در اجرای طرح سپهبد سلیمانی از شناسایی هزار و ۶۰۰ نفر مشکوک به کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: برخی از این افراد به مراکز بیمارستانی و برخی نیز به نقاهتگاهها اعزام شده اند.

بهنام جو با اشاره به وضعیت نارنجی شهرستان خلخال اظهار امیدواری کرد با رعایت پروتکل ها این شهرستان به سمت زرد و سفید پیش رود.

او با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا و یادآوری سنت های پیشینیان در برگزاری دورهمی خواستار پرهیز از همنشینی در این شب با توجه به وضعیت کرونایی و احتمال ابتلا به این بیماری شد.

استانداری اردبیل تصریح کرد: هر زمانی که دورهمی داشته ایم بعد از ۱۵ روز تعداد بستری های بیمارستان ها افزایش یافته است.

بهنام جو بیان کرد: باید در حال حاضر با رعایت پروتکل ها و پرهیز از دورهمی بتوانیم با حفظ سلامتی اطرافیان خود از این دوره عبور کنیم.

او در ادامه بر ارائه آموزش تغذیه صحیح به مردم توسط فعالان مجری طرح سپهبد سلیمانی برای کاهش بروز بیماری های زمینه ای کرونا تاکید کرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: آموزش روش های صحیح تغذیه و ورزش و آگاهسازی مردم نسبت به این موضوع از جمله نکات مهمی است که باید بخشی از اقدامات ما در جریان اجرای این طرح باشد.

بهنام جو افزود: با توجه به اینکه بیشتر بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها دارای بیماری زمینه ای ناشی از تغذیه نامناسب و عدم ورزش بوده اند، اطلاع رسانی این موضوع به مردم می تواند در افزایش آگاهی ها موثر باشد.

او برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی در خصوص بروز بیماری های زمینه ای از جمله فشار خون و دیابت را در راستای اطلاع رسانی به مردم ضروری دانست.

بهنام جو در ادامه با اشاره به اجرای طرح سپهبد سلیمانی و مشارکت پایگاههای محله ای، تاثیر گذاری این اقشار را در بین مردم محله بالا دانست.

استاندار اردبیل افزود: بسیج محلات می توانند با تاثیر گذاری در بین اهالی محل از برگزاری مراسم غیر ضروری و جشن عروسی جلوگیری کرده و مردم این افراد را زودتر پذیرش کرده و از پیشنهادات آنان استقبال می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار