توزیع ۳۳ هزار انسولین در داروخانه‌های هلال احمر

تهران (پانا) - سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اعلام کرد از ابتدای آذر ماه حدود ۳۳ هزار انسولین میان داروخانه‌های هلال احمر توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۷۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۳۳ هزار انسولین در داروخانه‌های هلال احمر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، علیرضا عسکری روز شنبه با اشاره به توزیع سراسری انسولین در داروخانه‌های هلال احمر، گفت: از ابتدای آذرماه حدود ۳۳ هزار انسولین در میان داروخانه‌های هلال احمر توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت و در حال حاضر حدود ۱۶ هزار انسولین هم در داروخانه‌ها موجود بوده و به صورت پیوسته در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ نوع انسولین موجود است، افزود: این ۱۰ نوع انسولین در حال پخش در داروخانه های جمعیت هلال احمر است.

سرپرست سازمان تدارکات پزشکی درباره موجود اقلام دارویی و درمانی در داروخانه های هلال احمر، تاکید کرد: اقلامی که رو به اتمام بود از طریق بخش های معتبر در حال توزیع است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

تزریق انسولین برای کنترل قند خون در اشخاص با دیابت نوع یک در شرایطی که بدن انسولین نمی سازد و نمی تواند مقدار قند خون را کنترل کند و یا در افراد با دیابت نوع دو در شرایطی که قند خون خیلی بالاست که به دلیل تولید نشدن انسولین و یا زمانی که قند خون با داروهای گیاهی به صورت طبیعی کنترل نمی شود استفاده می شود.

طبق اساسنامه مصوب جمعیت هلال احمر، فعالیت های سازمان تدارکات پزشکی این جمعیت مشتمل بر تأمین، تولید و توزیع داروهای شیمیایی و گیاهی، تجهیزات پزشکی راهبردی، مواد اولیه دارویی و همچنین ارائه خدمات شایسته به بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه های جمعیت هلال احمر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار