بارش برف و باران در ۱۹ استان کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور از بارش برف و باران در ۱۹ استان کشور طی امروز و فردا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و باران در ۱۹ استان کشور

صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور به پانا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش برف و باران و برای استان‌های یزد، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت در استان‌های یزد و نیمه شمالی کرمان رگبار باران نیز خواهیم داشت، اظهار کرد: فردا (۳۰ آذر) در برخی مناطق استان‌های گیلان، هرمزگان و جنوب کرمان بارش باران دور از انتظار نیست همچنین در استان خراسان‌ جنوبی و جنوب خراسان رضوی نیز بارش پراکنده خواهیم داشت. از روز دوشنبه (۱ دی) تا ظهر چهارشنبه (۳ دی) آسمان بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود که این وضعیت سبب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از ظهر روز چهارشنبه (۳ دی) سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه به‌تدریج نوار غربی، دامنه‌های البرز و غرب سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد. طی روز پنجشنبه (۴ دی) در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

وی همچنین درباره وضع جوی پایتخت نیز گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ آذر) کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با غبار محلی و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۱ دی) نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار