سفیر ایران در هند:

تهران و دهلی دو اقتصاد مکمل در تامین نیازهای یکدیگر هستند

تهران (پانا)- علی چگنی» سفیر ایران در هند در دیدار با «ساداناندا» وزیر مواد و کود شیمیایی هند و معاونان وی، با اشاره به وجود ظرفیت‌های عظیم طرفین و مکمل بودن اقتصادهای دو کشور، بر اینکه محصولات تولیدی ایران و هند می‌تواند تامین‌کننده نیازهای متقابل دو طرف در سطح عالی باشد، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تهران و دهلی دو اقتصاد مکمل در تامین نیازهای یکدیگر هستند

به گزارش بخش رسانه‌ای سفارت ایران در دهلی‌نو، طرفین درخصوص قابلیت‌های تجاری موجود میان دو کشور در بخش‌های مختلف کشاورزی و به ویژه نهاده‌های کشاورزی و داروئی در قالب‌های تجارت تهاتری، مستقیم و سرمایه‌گذاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

همکاری در زمینه‌های وارداتی، همکاری‌های بهداشتی و درمانی، بخش دارویی، قابلیت‌ها و معافیت‌های بندر چابهار و بهره‌مندی از نزدیکی جغرافیایی دو کشور از دیگر مسایلی بود که در این دیدار مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

همچنین طرفین در این ملاقات طرفین بر ادامه تلاش‌ها به منظور افزایش مراودات و بررسی عملی راه‌های افزایش همکاری‌ها و توسعه هرچه بیشتر تجارت دو کشور تاکید کردند.

وزیر مواد و کود شیمیایی هند همچنین در این ملاقات، ضمن اشاره و تاکید بر روابط ریشه‌دار تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، بر لزوم تقویت هر چه بیشتر روابط اقتصادی و راه های ارتقای این مراودات تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار