پورمحمود: بازدید از مدارس با هدف هم اندیشی و تبادل نظر، یکی از روش‌های مهم ارزیابی است

تهران(پانا)-معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17 از اهمیت ارزیابی در تعیین مسیر آینده مدارس سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۷۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
پورمحمود: بازدید از مدارس با هدف هم اندیشی و تبادل نظر، یکی از روش‌های مهم ارزیابی است

بر اساس مصوبه هفتمین جلسه شورای تربیتی منطقه ۱۷، بازدیدهای دوره ای معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه به صورت تیمی، از هفته سوم آبان ماه شروع شد. تیم بازدیدی معاونت پرورشی و تربیت بدنی شامل کارشناسان و یا نمایندگانی از حوزه‌های ششگانه حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی است که در آن فعالیت های مجازی مدارس در حوزه های قرآن، عترت و نماز، فرهنگی هنری، مشاوره، تربیت بدنی، سلامت و سازمان دانش آموزی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

طاهره پورمحمود در گفت و گو با پانا گفت: یکی از مهمترین مراحل انجام فعالیت ها، بخش ارزیابی است. ارزیابی می تواند به تعیین مسیر آینده فعالیت های مدارس و قرار دادن آن در مسیر صحیح و منطقی کمک شایانی بکند. بازدید حضوری از فعالیت ها با هدف هم اندیشی و تبادل نظر با تیم پرورشی مدارس یکی از روش‌های مهم ارزیابی است.
پورمحمود، ضمن تاکید بر نظم و برنامه ریزی لازم جهت انجام یک برنامه بازدیدی موثر گفت: بازدید از فعالیت ها بر اساس برنامه مشخص و اهداف از پیش تعیین شده انجام می‌ شود که هم اندیشی، هم‌افزایی، تجربه گردانی، آسیب‌شناسی، آشنایی با ابتکارات و خلاقیت های موجود و قدردانی و قدرشناسی از زحمات ارزشمند مدارس از جمله این اهداف است.
پورمحمود در ادامه گفت: بازدیدهای دوره ای معاونت پرورشی و تربیت بدنی روزهای یکشنبه برای مدارس ابتدایی و سه شنبه مدارس متوسطه برنامه‌ریزی شده است که تا به حال بیش از یک سوم مدارس بازدید شده و بازخوردهای بازدیدها به صورت کتبی به مدارس اعلام شده است.
وی در پایان اعلام کرد: همزمان با ادامه بازدیدهای سری اول بازدید دوره دوم جهت پیگیری موارد مربوط به بازدیدهای قبلی انجام می شود. در ضمن در این بازدیدها مشکلات مربوط به سامانه‌های مدارس از جمله همگام، طرح کوچ، سامانه نظارت و... توسط کارشناسان مربوطه رفع و در رابطه با بازتعریف نقش های حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی تبادل نظر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار