نیکبخت: دانش آموزان را به یک یاد گیرنده مادام العمر تبدیل کنیم

تهران(پانا)- مهدی نیکبخت، در آیین تجلیل از برگزیدگان طرح جابر بن حیان تحصیلات مدرسه را در صورتی موفق دانست که علاوه بر کسب دانش راه و روش یادگیری را هم به آنان یاد دهد و میل به یادگیری در آنان تقویت کند تا آن ها را به یک یاد گیرنده مادام العمر تبدیل کند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: دانش آموزان را به یک یاد گیرنده مادام العمر تبدیل کنیم

مراسم نمادین تقدیر از منتخبان استانی جشنواره علمی پژوهشی جابر ابن حیان منطقه 17،با حضور مهدی نیکبخت مدیر آمورش و پرورش منطقه 17 شهر تهران و با همراهی اعضای شورای معاونین و 2 تن از مدیران ورابطین طرح و 3 نفر از دانش آموزان منتخب و برگزیده استانی طرح جابربن حیان در دفتر مدیریت منطقه برگزار شد.

در این مراسم نیکبخت، ضمن تبریک هفته پژوهش به همه همکاران و پژوهشگران فرهنگی و فرهیخته منطقه 17 گفت: جشنواره جابر بن حیان با رویکرد شناسایی و آشنایی دانش آموزان در حوزه تحقیق، پژوهش و آموزش، هر ساله در مدارس ابتدایی منطقه برگزار می شود. امسال با توجه به تغییرات طرح جابرابن حیان و شیوع بیماری کرونا، این طرح به صورت مجازی اجرا شد و بخش های ادبی و هنری نیز به این طرح اضافه شد که استقبال ویژه ای از طرف اولیا و دانش آموزان و همکاران داشت.

نیکبخت، در ادامه افزود: اگر حاصل دوره ی تحصیلات مدرسه ای تنها، انتقال پاره ای از مفاهیم به ذهن دانش آموزان است، ( سواد به معنی سنتی ) با فراموش شدن آن مفاهیم ، حاصل کلیه سال های تحصیل نیز از دست می رود، به همین سبب، باید سعی کنیم علاوه بر مفاهیم پایه، راهی به دانش آموزان نشان دهیم که خودشان بتوانند به دنبال معرفت و دانش مورد نیاز خود باشند و به یک یادگیرنده ی مادام العمر تبدیل شوند، به همین منظور علاوه برکسب دانش باید راه و روش یادگیری را هم به آنان بیاموزیم تا میل به یادگیری در آنان تقویت شود.

در ادامه مراسم با حضور اعضای شورای معاونین و خسروی مدیر مدرسه شاهد تهرانی مقدم و محمدی مدیر مدرسه زینبیه و همچنین عصمت اباذری رابط طرح جابر و اشرفی همکار و اولیای فعال در عرصه پژوهش از دانش آموزان معصومه محمدی، فرناز موسوی و آرین کامرانیان، به نمایندگی از 12 دانش آموز پرتلاش و فعال و برگزیده منطقه 17 و همچنین همکار فعال و رابط طرح تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار