مجلس در هفته اول دی‌ماه؛

نقشه هفته آینده مجلس؛ سوال از 3 وزیر و بررسی بودجه و انتخابات

تهران (پانا) - «بودجه» مهمترین موضوع مورد بررسی نمایندگان در جلسات هفته آینده کمیسیون‌های مجلس است اما سه وزیر اقتصاد، علوم و راه و شهرسازی نیز برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس حاضر می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نقشه هفته آینده مجلس؛ سوال از 3 وزیر و بررسی بودجه و انتخابات

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در هفته آینده در روز یکشنبه 30 آذر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، موارد ارجاعی از صحن را بررسی می‌کنند.

در این کمیسیون همچنین بودجه جمعیت هلال احمر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بودجه سازمان بسیج مستضعفین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور نیز با حضور نماینده مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه بررسی خواهد شد.

روز دوشنبه اول دی، تبصره‌ها و بندهای ارجاعی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور نماینده مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات و نمایندگان پیشنهاددهنده بررسی خواهد شد. اما این کمیسیون در روز سه‌شنبه دوم دی، بررسی و تصویب آیین‌نامه تشکیلات و شرح وظایف دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور را ادامه خواهد داد.

در روز چهارشنبه نیز کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس طرح اصلاح مواد قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اعاده شده از شورای نگهبان را با حضور نماینده شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌ها، نمایندگان تشکل‌های صنفی تخصصی و دستگاه‌های اجرایی بررسی‌ می‌کند.

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس اما در هفته آینده از یکشنبه 30 آذر تا سه‌شنبه 2 دی به مدت سه روز جلسه دارند. قرار است در روز یکشنبه نشست هیات رئیسه و روسای کمیته‌های کمیسیون، روز دوشنبه نشست کمیته‌های «فرهنگی و اجتماعی» و «قضایی» کمیسیون و روز سه‌شنبه نشست با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای بررسی شکوائیه داوطلبان کنکور نظام قدیم برگزار شود.

کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس هم دو روز هفته آینده را جلسه دارد. در این دو روز هم یک موضوع در دستور کار نمایندگان عضو این کمیسیون قرار دارد و آن هم ادامه رسیدگی به گزارش کمیته منتخب کمیسیون در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی به «قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان».

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اما در هفته آینده در تمامی روزهای هفته به بررسی لایحه بودجه سال 1400 کل کشور خواهد پرداخت و موضوع دیگری را در دستور کار خود قرار نداده است. کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در هفته‌ای هم که گذشت، تمامی جلسات خود را معطوف به بررسی لایحه بودجه سال 1400 با حضور پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و دیگر کارشناسان این سازمان و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس کرد و تا تبصره 5 این لایحه را مورد رسیدگی قرار داد.

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس فردا 29 آذر در دو نوبت صبح و بعدازظهر، و به ترتیب تا چهارشنبه سوم دی به بررسی بودجه 1400 خواهند پرداخت.

کمیسیون حقوقی و قضایی هم این هفته در روز سه‌شنبه در نشستی با منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به موضوع شکوائیه داوطلبان کنکور نظام قدیم خواهد پرداخت.

کمیسیون اقتصادی هم میزبان فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان است. البته کمیسیون اقتصادی قرار است در هفته آینده، تاخیر چند ماهه در ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را نیز با حضور مسئولان وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و معاونت اقتصادی ریاست جمهوری بررسی کند.

کمیسیون عمران نیز از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دعوت کرده تا روز دوشنبه میهمان این کمیسیون باشد و به سوالات نمایندگان کریمی قدوسی نماینده مشهد، علی اکبرکریمی نماینده اراک، محسن فتحی نماینده کامیاران و کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد پاسخ دهد.

در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم نمایندگان به استماع گزارش مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان پدافند غیرعامل، وزارت کشور، دانشگاه امام حسین (ع)، سازمان انرژی اتمی، ارتش جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات درباره نحوه عملکرد بودجه سال جاری خواهند پرداخت.

کمیسیون بهداشت و درمان هم به بررسی اعتبارات سازمان پزشکی قانونی، کمیته امداد و جهاد دانشگاهی خواهد پرداخت و لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در بخش بهداشت و درمان را بررسی و جمع‌بندی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار