معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران:

پژوهش و بررسی تطابق اهداف جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان با اسناد فرادست

تهران (پانا) - برای اولین بار در کشور در طول برگزاری 38 دوره جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور پژوهش و بررسی تطابق اهداف جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان با اسناد فرادست انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۷۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش و بررسی تطابق اهداف جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان با اسناد فرادست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری به پژوهشگران، محققان و فعالان این عرصه اظهارکرد: برای اولین بار در کشور در طول برگزاری 38 دوره جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور پژوهش بررسی تطابق اهداف جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور با اسناد فرادست انجام می‌شود.

هاشمی بیان کرد: پژوهش حاضر با اهداف؛ تعیین تطابق اهداف جشنواره فرهنگی و هنری با اهداف دوره‌های تحصیلی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، تعیین تطابق اهداف جشنواره فرهنگی و هنری با اهداف تربیتی سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران، تعیین تطابق اهداف جشنواره فرهنگی و هنری با اهداف حوزه‌های یادگیری برنامه درس ملی، تعیین تطابق اهداف جشنواره فرهنگی و هنری با اهداف ساحت‌های شش‌گانه تربیتی، تعیین تطابق اهداف اسناد فرادست با یکدیگر، اولویت‌بندی اهداف جشنواره فرهنگی و هنری از منظر صاحب نظران و تعیین همبستگی نسبت توجه به اهداف در اسناد فرادست با دیدگاه صاحب نظران انجام می‌پذیرد.

او در ادامه افزود: روش مورد نظر جهت اجرای مطالعه پیشنهادی آمیخته و ترکیبی از روش‌های کمی و کیفی است. در روش کیفی تلفیقی از روش تحلیل محتوای اسنادی با رویکرد جهت‌دار و تکنیک تحلیل موضوعی و روش مقایسه‌ای و روش‌های آمار توصیفی، مدل فریدمن و همبستگی پیرسون است.

این مقام مسئول اشاره کرد: جامعه آماری پژوهش مذکور در حیطه اسناد شامل مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اهداف دوره‌های تحصیلی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی و سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران، هم چنین راهکارنامه و دستورالعمل‌های جاری و موجود در آرشیو آموزش و پرورش مربوط به 38 دوره مسابقات فرهنگی و هنری است که بصورت کامل مورد مطالعه قرار خواهند گرفت.

هاشمی در پایان ضمن تشکر صمیمانه از مدیر گروه این پژوهش، دکتر یاری تصریح کرد: امیدواریم با یافته‌های حاصل از این پژوهش شاهد موفقیت‌های چشمگیر حوزه پرورشی درعرصه مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، هنری باشیم و بتوانیم با استفاده از خرد جمعی سبب ارتقاء و مرتبه پژوهشی حوزه پرورشی و فرهنگی را فراهم آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار