مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

اولویت اول فعالیت‌ها در سوادآموزی کیفیت است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت برگزاری مداوم و منظم جلسات کارگروه بهبود کیفیت باعث ایجاد نشاط و پویایی در تولید تفکرات نو و اندیشه های کلان برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری منسجم‌تر در حوزه سوادآموزی می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۷۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اولویت اول فعالیت‌ها در سوادآموزی کیفیت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در این جلسه محمد صیدلو یکی از شاخص‌های رشد در جامعه را میزان بهره‌مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن دانست و مبارزه با بیسوادی در مقوله توسعه فرهنگی و اجتماعی را به عنوان نخستین گام تلقی کرد.

صیدلو با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش است افزود: برای جذب و نگهداشت افراد بی‌سواد باید محرک و الزامات بسیار قوی وجود داشته باشد و با به کارگیری همه ظرفیت‌ها انگیزه لازم برای آموزش و سوادآموزی افراد بی‌سواد فراهم شود.

در ادامه دبیر شورای پشتیبانی استان گفت: محتوای آموزشی، آموزش دهنده و آموزش گیرنده سه رکن آموزش است و بومی‌سازی محتوای آموزشی یک ضرورت و باید متناسب با نیاز مناطق و افراد محتوای آموزشی کتاب‌های سوادآموزی بومی‌سازی شود.

او خاطر نشان کرد: برگزاری مداوم و منظم جلسات کارگروه بهبود کیفیت باعث ایجاد نشاط و پویایی جهت ایجاد تفکرات نو و اندیشه‌های کلان برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری منسجم‌تر در حوزه سوادآموزی می‌گردد و با نظارت جامع، کافی و قاطع از بروز برخی مشکلات و بداخلاقی‌ها جلوگیری و با ریل‌گذاری بهتر و دقیق‌تر به آرمان‌های امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ریشه‌کنی بی‌سوادی حرکت جدی صورت می‌گیرد.

عربعلی زینالی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده حوزه سوادآموزی در سطح استان گفت: تمرکز بر برنامه‌های کیفیت‌بخشی، تصمیم سازی، مدیریت برنامه‌ها، مشارکت‌جویی و جهت‌دهی به فعالین حوزه سوادآموزی، نظارت شایسته بر عملکرد آموزش دهندگان و توانمندسازی آنان و جذب کم‌سوادان و بی‌سوادان را از مهمترین برنامه‌های سوادآموزی درسال تحصیلی آتی برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار