عبدالله نوری زاده رتبه دوم کشوری حفظ جزء سی در جشنواره مدهامتان:

قرآن مجید نعمت بسیار بزرگی از سوی پروردگار برای پرورش همه ما انسان هاست

شیروان(پانا)- هفته قرآن و عترت (ع) بهترین زمان برای معرفی و شناخت و الگوسازی نوجوانان و جوانان نخبه قرآنی است لذا در این باره با عبدالله نوری زاده از قاریان برجسته کشوری به گفتگو نشسته ایم تا عوامل موفقیت ایشان را در زندگی از زبان خودشان بشنویم.

کد مطلب: ۱۱۴۷۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
قرآن مجید نعمت بسیار بزرگی از سوی پروردگار برای پرورش همه ما انسان هاست

جناب آقای عبدالله نوری زاده با تشکر از وقتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری پانا در این گفتگو گذاشتید لطف نموده به صورت مختصر خودتان را معرفی کنید؟

بنده هم کمال تشکرخودم را از خبرگزاری پانا بابت کارهای زیبا و پسندیده ای که در زمینه معرفی فعالان قرآنی انجام داده اند؛ اعلام می دارم، اینجانب عبدالله نوری زاده عاشق قرآن و عاشق تلاوت این کتاب آسمانی هستم و در حال حاضر نیز در پایه یازدهم (رشته ادبیات و علوم انسانی) در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی شهرستان شیروان مشغول به تحصیل می باشم.

توصیف قرآن کریم از نگاه جنابعالی چگونه است؟

قرآن کریم 《 تبیان لکل شیئ 》 و 《 تفصیلا لکل شیئ 》 است و مجموعه ای از برکات مادی و معنوی را در بر دارد که اصل آن معنویت می باشد، معنویتی که این روز ها، بی توجهی های زیادی به آن شده که اگر همه ما با قرآن همراه باشیم می توانیم بهترین بهره برداری های صحیح را از مادیات و معنویات این عالم داشته باشیم و تمامی مشکلات جامعه خود را با آن حل نماییم، لذا پیدا کردن راه درست، روز به روز رشد کردن در جهت رسیدن به تقرب الهی، آرامش بی همتایی را برای همه انسان ها، در این مسیر می سازد و لذا تمامی این برکات، با استفاده از مفاهیم نغز قرآن و معارف اهل بیت(ع) به عنوان مفسرین اصلی قرآن، برای همه ما میسر می شود.

چه خواسته هایی از مسئولان عزیز در جهت حمایت از قرآن و عترت(ع) دارید؟

ابتدا نهایت سپاس خود را از مسئولین عزیزی که فعالیت های شایسته ای را در زمینه های گسترش قرآن و عترت(ع) در سطح کشور داشته اند اعلام می نمایم سپس لازم می دانم مطالبی را به عنوان مطالبه از این عزیزان خواستار باشم، همانطور که می دانید و ملموس است قرآن کریم در جامعه امروزی ما خیلی مهجور واقع شده و دو ثقل قرآن و عترت(ع) آنگونه که باید و شاید در جامعه ما نمود ندارند، لذا باید جلسات و برنامه های قرآنی همانند مراسم های عزاداری سید الشهداء (ع) که با همت خیل عاشقان آن حضرت برپا می شود این محافل نیز به صورت مردمی برگزار شود.

برای جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت قرآن کریم، آن را چگونه باید معرفی کرد؟

برای جذب بیشتر همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان به سوی قرآن کریم، ما می توانیم این کتاب الهی را بهتر و کامل تر از هر کتاب دیگری برای هر سنی و هر ذائقه ای و هر سطحی که مقتضیات خودش را دارد معرفی نماییم مثلا در جایی با بیان قصه های قرآنی و پندهای آن برای سن خاصی، در جایی با بیان معجزه های علمی و عددی و... و در جایی دیگر هم با بیان راهکارهای قرآن، برای مشکلات و معضلات روز جامعه، برای گروه مشخصی تدریس کرد و هر چند که این مطالب عمومی است ولی می شود هدفمندتر گام برداشت و ایدکم الله بنصره ان شاءلله.

یکی از عوامل مهم موفقیت فعالان قرآنی، حمایت های والدین آنان است در این مورد جه سفارشی به این عزیزان دارید؟

والدین محترم باید بدانند که قرآن کریم برای در امان ماندن فرزندان شان در برابر خطرات جامعه امروزی هم برنامه های مختلفی دارد و همانطور که مادران و پدران آرزوی بهروزی و موفقیت علمی و اخلاقی فرزندان خود را دارند باید عرض کنم دوستی با قرآن و همنشینی با آن راه چاره است و اگر والدین گرامی به دنبال داشتن فرزندانی قرآنی هستند، برای تسهیل این موضوع شایسته است خود نیز سبک زندگی قرآنی را برگزینند.

قرآن کریم تا چه اندازه می تواند در موفقیت های دانش آموزان در زمینه های مختلف تأثیرگذار باشد؟

خدمت همه دانش آموزان عزیز نیز عرض می کنم که در کنار درس و تحصیل از چشمه گوارای قرآن هم جرعه ای بنوشند تا سلامت فکر و روح نصیب آنان شود و لذا دوستی و انس با قرآن را برای همه آنان آرزومندم.

در مسابقه های قرآن و عترت(ع) تا به حال چه مقام هایی را در سطح کشور کسب کرده اید؟

به لطف خدا و کمک والدین و اساتید گرانقدرم توانسته ام تا کنون رتبه دوم کشوری حفظ جزء سی قرآن مجید در جشنواره مدهامتان زیر 16 سال، رتبه چهارم کشوری در رشته حفظ 5 جزء متوسطه اول، رتبه اول مسابقات گروهی بسیج در رشته ی حفظ، قرائت و مفاهیم به همراه جمعی از دوستان در رده زیر 16 سال و همان رتبه در رده بالای 16 سال، رتبه برتر استانی حفظ 10 جزء در متوسطه دوم، رتبه های برتر استانی حفظ 5 جزء در متوسطه اول و دوم، رتبه برتر استانی در رشته ترتیل (بدون محدودیت سنی)، تعدادی هم مقام های شهرستانی در رشته های اذان، حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل را کسب نمایم.

چه گواهینامه هایی را در زمینه آموزش قرآن کریم دریافت کرده اید؟

تا کنون هر سه مدارک سه سطح، اول (روخوانی)، دوم (روانخوانی و صحت قرائت نماز) و سوم (فصیح خوانی) قرآن کریم را از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان، با گذراندن دوره ها و کسب نمره های لازم دریافت کرده ام.

به غیر از تلاوت قرآن کریم در چه زمینه های دیگری نیز مشغول به فعالیت هستید؟

علاوه بر تلاوت قرآن مجید به لطف خداوند منان تاکنون توانسته ام 16 جزء از قرآن کریم را حفظ نمایم و همچنین می توانم اذان های اساتید بزرگی همچون زنده یاد راغب مصطفی غلوش، کریم منصوری، حسین سبز علی و شهید گرانقدر منا حاج محسن حاجی حسنی کارگر را نیز به صورت تقلیدی بخوانم و در زمینه انشاد (سرود) های دینی که شامل دو رشته ابتهال و تواشیح و مدیحه سرایی نیز می باشد فعالیت هایی دارم.

تلاوت قرآن کریم در روح و روان انسان چه تأثیری می تواند بگذارد؟

اولین این تاثیرها آرامشی است که از سخنان خالق به رو ح انسان افزوده می شود و همچنین تاثیراتی چون بالا رفتن اعتماد به نفس، یاد گیری نکات اخلاقی و آشنایی بسیار با افراد صالح قرآنی و حضور در جلسات روح افزای قرآن و شادابی و نشاط پس از تلاوت و انس باقرآن و.... همه و همه به لطف حضور در این مسیر می باشد و به فضل خدا باید برای داشتن این سرمایه شاد بود؛ قرآنی که بهتر از هر نوع اندوختنی ای برای همه ما است.

در فراگیری قرآن از کمک کدام یک اساتید قرآنی بهره مند شدید؟

شروع کار را با یاد گیری ترتیل، اذان و کمی هم قرائت تحقیق در محضر استاد نیک فهم بودم و در رشته حفظ قرآن کریم نیز از نکات و تجربیات اساتید حافظ کامل قرآن کریم حاج مجید نکوئیان، حاج رمضانعلی ایزانلو، هادی اسماعیل زاده و... بهره گرفتم و در حال حاضر هم در این رشته در محضر استاد حمید رحمتی شاگردی می کنم و همچنین در هفته سه جلسه به صورت تخصصی تحت نظر استاد بزرگوار مشهدی، مصطفی حاجی حسنی کارگر ( برادر شهید گرانقدر حادثه منا حاج محسن حاجی حسنی کارگر) به یادگیری تلاوت تقلیدی، فی البداهه و مجلسی می پردازم که جای دارد در اینجا از زحمات همه این بزرگواران تقدیر و تشکر نمایم و ان شاءلله خداوند متعال همه این عزیزان را در کنف رحمتش حفظ نماید.

وقف های قرآنی تا چه میزان در گسترش فرهنگ قرآنی مؤثر هستند؟

همانطور که می دانیم وقف های قرآنی نسبت به وقف های دیگر کمتر است و اگر اینگونه وقف ها گسترش پیدا کند می تواند بستر تاثیرهای فرهنگی و اجتماعی زیادی در جامعه گردد و ان شاءلله امیدوارم که همه ما بتوانیم بانی قرآنی تر شدن جامعه بشویم.

حرف آخر؟

در پایان از خداوند منان مسئلت دارم که ان شاءالله همه ما را جزء پیروان واقعی قرآن کریم قرار بدهد و علاوه برانس با قرآن، تدبر در قرآن و عمل به قرآن هم داشته باشیم، و ان شاءالله بتوانیم درزمینه سازی ظهور مولایمان حضرت ابا صالح المهدی (عج) دخیل باشیم و چشمانمان هر چه زودتر به جمال نورانی ایشان منور گردد؛ ان شاءالله.

گفتگو حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار