معاون علوم پزشکی گیلان:

دورهمی ها؛ خطرناک ترین مکان برای ابتلا به کرونا است

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد دورهمی ها خطرناک ترین مکان در ابتلا به ویروس کروناست و باید از شرکت در میهمانی ها و مراسم دورهمی خودداری شود.

کد مطلب: ۱۱۴۷۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دورهمی ها؛ خطرناک ترین مکان برای ابتلا به کرونا است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با اشاره به فرارسیدن شب یلدا عنوان کرد: اگر مردم در شب یلدا توصیه ها را جدی نگیرند و از دورهمی ها پرهیز نکنند، دوباره شرایط و دوران سختی را از نظر شیوع کرونا تجربه می کنیم.

وی تصریح کرد: در برگزاری این دورهمی ها سالمندان بیشتر و گسترده تر تحت تاثیر این بیماری قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر اینکه توصیه ما این است که به هیچ وجه دورهمی برگزار نشود، اضافه کرد: کافی است که یک بیمار با وجود استفاده از ماسک در دورهمی که همه ماسک زده باشند، حضور یابد و فقط یک چای بنوشند، مقدار ویروسی که این فرد به محیط پیرامون خود پخش خواهد کرد برای ابتلا همه میهمانان این دورهمی کفایت می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: همچنین اگر کمتر از ۱۵ دقیقه در کنار هم باشند این احتمال که فرد به ویروس کرونا مبتلا شود، پایین است و هر چه این زمان دورهمی بیشتر باشد به عددهای بالاتری به لحاظ ابتلا می رسیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۷۷ بیمار مبتلا یا مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، خاطر نشان کرد: در این میان ۱۰۵ بیمار بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه داریم.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود و هم اکنون در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار