استاد حوزه علمیه یزد: رسیدن به مرزهای واقعی رفاه نیازمند حرکت همزمان علم و معنویت است

یزد(پانا) - استاد حوزه علمیه یزد عنوان کرد برای اینکه جامعه ای به مرزهای واقعی رفاه برسد، باید حرکت علم و معنویت به طور همزمان و در کنار یکدیگر اتفاق بیفتد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
استاد حوزه علمیه یزد: رسیدن به مرزهای واقعی رفاه نیازمند حرکت همزمان علم و معنویت است

حجت الاسلام اخوان در دیدار اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: علم از ارکان قدرت به شمار می رود و یکی از برنامه های دشمنان ما برای متوقف کردن علم، ترور دانشمندان و اندیشمندان است.
وی بیان کرد: دشمنان برای اینکه کشورمان به مراتب علمی دست پیدا نکند، هیچ کوتاهی نداشتند و از افراد همچون شهید مطهری و شهید مفتح تا شهید فخری زاده را به شهادت رساندند.
اخوان با بیان اینکه دو نهاد مهم علمی در کشور داریم، افزود: حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها، دو نهاد مهم علمی کشور به شمار می روند که سال‌ها پیش به طور ناخواسته از یکدیگر تفکیک شدند اما واقعیت این است که یک کشتی برای اینکه به مقصد برسد، هم نقشه می خواهد هم قطب نما و اکنون علم و معنویت نیز همین شرایط را نسبت به یکدیگر دارند و برای رسیدن به موفقیت، به علم جهت‌دار نیاز داریم.
استاد حوزه علمیه یزد ادامه داد: جامعه ای می تواند به مرزهای رفاه حقیقی برسد که هم از لحاظ علمی و هم معنوی درجاتی را کسب کند زیرا هر دو برای جامعه نیاز است.
اخوان عنوان کرد: یک معنای وحدت هم همین است که هم دانشگاه علاوه بر جنبه های علمی، جنبه های معنوی و هم حوزویان در کنار جنبه های معنوی، جنبه های دینی را نیز تقویت کنند.
مدیر بیمارستان شهید صدوقی یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: بیمارستان شهید صدوقی در دوران شیوع کرونا از بیمارستان‌های دیفرال بود و اگر حوزویان و روحانیون به میدان نیامده بودند، به لحاظ روانی با مشکلات جدی در جامعه مواجه می شدیم.
زارع زاده عنوان کرد: در اوایل شیوع کرونا و با آغاز مرگ و میرهای حاصل از این بیماری، جو روانی بسیار سنگینی در بیمارستانها حاکم بود اما روحانیون و طلاب کمک کردند و به شرایط بهتری دست پیدا کردیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر شرایط به لحاظ روانی بسیار بهتر شده و مشکلی در این زمینه نداریم و روحیه بیماران، کادر درمان و خانواده بیماران با روزهای ابتدایی شیوع کرونا به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.
گفتنی است؛ در این مراسم بیانیه آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه در مورد وحدت حوزه و دانشگاه قرائت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار