هادی اسماعیل زاده رتبه اول کشوری در حفظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه:

زندگی با وجود عطر و بوی قرآن کریم و عترت لذت بخش خواهد شد

شیروان(پانا)- به منظور آشنایی نوجوانان و جوانان با بخشی از زندگی حافظان قرآن کریم، گفتگویی با جناب آقای هادی اسماعیل زاده حافظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انجام داده ایم که تقدیم حضور می گردد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
زندگی با وجود عطر و بوی قرآن کریم و عترت لذت بخش خواهد شد

جناب آقای هادی اسماعیل زاده، ضمن سپاسگزاری از حضور جنابعالی در این گفتگو، لطف نموده به صورت مختصر خودتان را معرفی نمایید؟

ممنونم، بنده هادی اسماعیل زاده حافظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستم و هم اکنون نیز به عنوان دبیر معارف اسلامی در شهرستان راز جرگلان مشغول به خدمت حرفه شریف معلمی می باشم.

تعریف واژه قرآن مجید از نگاه جنابعالی به عنوان یک حافظ کل چیست؟

از نظر بنده قران کریم، نور است و انسان را از ظلمات و تاریکی ها به سمت نور و سلامت هدایت می کند و دارای ظاهری زیبا و باطنی ژرف و ناپیداست و مطالب شگفت آور آن تمام نشدنی و همچنین اسرار نهفته آن هرگز پایان نمی پذیرد و تاریکی ها نیز بدون آن برطرف نخواهد شد و لذا قرآن کریم در زندگی بنده بسیار تاثیر گذار بوده و به شکل یک ترمز در برابر آسیب های اجتماعی برای این حقیر عمل کرده است.

جنابعالی که پس از حفظ کل قرآن مجید، به عنوان حافظ کل نهج البلاغه هم می باشید در این کتاب امام علی(ع) چه سفارشی به مسئولان داشته اند؟

حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نامه پنجم نهج البلاغه به یکی از مسئولین آن زمان فرموده اند: همانا پُست فرمانداری برای تو وسیله آب و نان نبوده بلکه امانتی در گردن توست و لذا مسئولین ما هم بنا به فرموده حضرت امام راحل(ره) نیز باید خدمتگزار به مردم باشند و اگر خدمتگزار به مردم نباشند به اسلام و انقلاب خیانت کرده اند.

برای گرایش نوجوانان و جوانان به حفظ قرآن کریم چه سفارشی به والدین عزیز دارید؟

سفارش بنده حقیر به همه والدین محترم این است که ابتدا خودشان مانوس با قرآن کریم باشند و سپس فرزندان خود را به تلاوت و مفاهیم و بعد به حفظ قرآن کریم دعوت نمایند و پیش از دعوت با گفتار، اول با کردار خویش، دعوت کننده به قرآن و اهل بیت(ع) بوده و بدانند که بچه ها، سرمایه‌های آنان می باشند و این انسان های مومن هستند که سرمایه‌های ارزشمند خود را به سود تبدیل می‌کنند.

یک دانش آموز قرآنی چه رفتاری را باید در برابر والدین خود داشته باشد؟

سفارش من به همه دانش آموزان عزیز این است که تا می‌توانند به پدر و مادر خود احترام بگذارند و بال های عطوفت، رأفت و مهربانی را برای آنان بگسترانند و این نکته بسیار مهم را نیز باید بدانند که حضور پدر و مادر در جمع خانواده یکی از بزرگترین نعمت های خداوند است و شکر این نعمت هم احترام گذاردن به ایشان است.

در سطح کشور و استان چه رتبه هایی را در رشته حفظ قرآن کسب نموده اید؟

به لطف الهی تاکنون توانسته ام رتبه اول کشوری در مسابقه قرآن(رشته حفظ کل) در نیروی زمینی سپاه، رتبه دوم کشوری در همین رشته در جمعیت هلال احمر، دو مقام پنجم حفظ کل قرآن دانشجویی در مرحله کشوری دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بیش از پنجاه مقام اول منطقه ای، استانی و شهرستانی در رشته‌های مختلف حفظ کل، مفاهیم قرآن و غیره کسب نمایم.

به غیر از کسب رتبه اول کشوری در رشته حفظ قرآن، آیا در سایر رشته ها هم دارای رتبه کشوری هستید؟

بله، خداوند متعال توفیق داد تا در دوران خدمت مقدس سربازی، یک بار به عنوان سرباز نمونه کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین یک بار دیگر هم به عنوان سرباز نمونه کل نیروهای مسلح در کشور انتخاب شوم.

در رشته های ورزشی چه مقام هایی را تا کنون کسب کرده اید؟

بنده حقیر به غیر از توفیق حفظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، علاقه مند رشته های فوتسال، فوتبال و ژیمناستیک نیز هستم و تا کنون چندین مقام استانی و شهرستانی در این رشته ها کسب نموده ام.

کدام یک از اساتید قرآنی در زندگی شما برای حفظ قرآن کریم تأثیرگذار بوده اند؟

اساتید بنده حقیر در رشته حفظ، حافظان کل قرآن کریم جناب آقایان حاج مجید نیکویان، حاج رمضانعلی ایزانلو و حمید رحمتی می باشند و لذا به عنوان یک شاگرد کوچک در محضر این کتاب مقدس و آسمانی از زحمات همه این بزرگواران صمیمانه تقدیر و تشکر دارم.

چه سفارشی به واقفان عزیز در زمینه وقف در حوزه قرآن کریم دارید؟

وقف در قرآن کریم و روایات بسیار تاکید شده و از صدقات ماتأخر است یعنی تا زمانی که آن وقف ادامه دارد حسنات آن نیز ادامه خواهد داشت و لذا چه بهتر است که این وقف در راه قران و اهل بیت(ع) باشد.

حرف آخر ؟

حرف پایانی بنده حقیر این است که ان شاء الله همه ما بتوانیم قرآن را از حاشیه زندگی به اصل زندگی داخل کنیم و هدف فقط حفظ قرآن و قرائت و تفسیر آن نباشد چرا که این امور جزء مقدمات هستند و ما از طریق این مقدمه ها باید به نتیجه برسیم و نتیجه همان کمال و عبودیت است. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

گفتگو حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار