نیکبخت:مهمترین اولویت آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان و فرهنگیان است

تهران (پانا)- مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷، ضمن اشاره به شرایط سخت کرونایی، وظیفه مراقبین سلامت را در مدارس، مهم و دشوار خواند و حفظ سلامتی همکاران فرهنگی و دانش آموزان را از اولویت های مهم آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۷۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت:مهمترین اولویت آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان و فرهنگیان است

جلسه مراقبین سلامت آموزش و پرورش منطقه ۱۷، با حضور مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه، طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی، زهرا خدایی، کارشناس بهداشت و سلامت و مراقبین سلامت مدارس در سالن شهید کربلایی برگزار شد.
مهدی نیکبخت، ضمن تبریک هفته قرآن و قدردانی از زحمات همکاران مراقب سلامت در مدارس و اداره گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش و جامعه به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا و اعمال محدودیت های مربوطه شرایط سختی را پشت سر می‌گذاد و امیدواریم که با عنایت حق تعالی به زودی با سلامتی این دوران را سپری کنیم و مهم آن است که بتوانیم کارنامه خوبی را از خود در این شرایط خاص از خود به ثبت برسانیم.
نیکبخت گفت: امروز اولین و مهمترین اولویت آموزش و پرورش حفظ سلامتی همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان است که در این راستا مراقبین محترم سلامت به عنوان مدافعان سلامت آموزش و پرورش در صحنه‌های مختلف به نحو احسن ایفای نقش کرده اند که حضور اثربخش آنها در امتحانات خرداد ماه و بازگشایی مدارس نمونه بارز آن است که بنده قدردان این مجموعه ارزشمند هستم.
در ادامه طاهره پورمحمود، در این جلسه ضمن تبریک هفته قرآن و عرض خدا قوت به همکاران عزیز مراقب سلامت گفت: از تلاش‌های بی وقفه شما عزیزان در جهت برقراری سلامت و آرامش در مدارس و بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها تشکر می کنیم و بی شک تلاش‌های شما در آگاهی بخشی به جامعه از طریق دانش‌آموزان در حفظ سلامت و برقراری امنیت خاطر و برخورد صحیح با وجود ویروس منحوس کرونا مهم و موثر بوده است و آنچه که الان مهم است این است که به دانش‌آموزان و خانواده‌ها یاد بدهیم چگونه زندگی خود را با حضور ویروس کرونا وفق بدهند تا ضمن حفظ سلامت خود و اطرافیان بتوانند با امنیت خاطر، آرامش و نشاط زندگی کنند.
وی با اشاره به هفته مبارک قرآن، عترت و نماز گفت: همچنانکه در قرآن و تعالیم دین مبین اسلام تاکید فراوانی به سلامت و حفظ سلامت جسمانی شده است و بارها قرآن جسم انسان را به عنوان امانت خدا قلمداد کرده است و حفظ آن را برای انسان واجب شمرده ما نیز به تاسی از تعالیم قرآنی در حال حاضر سلامت دانش آموزان را مقدم بر موارد دیگر می دانیم و در این راستای فعالیت های خود را تنظیم کرده و لازم است ضمن حفظ سلامت دانش‌آموزان در برابر این ویروس به بیماری های غیرواگیردار ناشی از آن مانند چاقی و اضافه وزن ناشی از کم تحرکی و افسردگی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از حذف گروه همسالان نیز توجه داشته باشیم.
وی افزود:در تعالیم اسلامی در رابطه با تغذیه احکام زیادی وجود دارد که تمام احکام موجود مربوط به سلامت انسان است و حتی در مواردی اشاره شده است که تغذیه تاثیر اساسی در رشد و کمال روحانی انسان نیز دارد. بنابراین ضروری است برای دانش آموزان در رابطه با شیوه های صحیح تغذیه اطلاعات لازم را ارائه کنیم و کمک کنیم تا عادت غذایی صحیح در بین دانش آموزان ایجاد شود.
در پایان با حضور مهدی نیکبخت از زحمات پهلوان شریف، کارشناس سابق حوزه بهداشت و سلامت منطقه قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار