معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

کسب دو رتبه برتر کشوری توسط معلمان کرمانی در جشنواره الگوی برتر تدریس تفکر و سبک زندگی

کرمان(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره تجارب برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه های هفتم و هشتم، از کسب دو رتبه برتر کشوری توسط معلمان کرمانی در این جشنواره خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب دو رتبه برتر کشوری توسط معلمان کرمانی در جشنواره الگوی برتر تدریس تفکر و سبک زندگی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، صدیقه مرادی گفت: فاطمه شاهرخی از آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان و مهدیه حسنی از آموزش و پرورش منطقه چترود موفق به کسب رتبه پنجم کشوری در جشنواره تجارب برتر تربیتی و جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه های هفتم و هشتم شدند.

وی با بیان این که بهترین نوع تحقیق و پژوهش، گردش در زمین و آفاق و توجه و تمرکز به مخلوقات جهان است، گفت: دقت به مخلوقات خداوند، مهمترین راه خداشناسی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش پویایی داشته باشیم و خروجی آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی و در راستای قرآن، عترت و نماز باشد، باید زیربنای فعالیت های ما در آموزش و پرورش، تحقیق و پژوهش باشد.

وی افزود: جشنواره تجارب برتر تربیتی دو سال یک بار برگزار می شود که مرحله هفتم و هشتم آن در استان اردبیل برگزار شده است.

مرادی اظهار کرد: جشنواره تجارب برتر تربیتی به منظور دستیابی به اندوخته های مستند معاونان و مربیان پرورشی، مشاوران تربیتی، تحصیلی و شغلی دانش آموزان، معلمان، مدیران مدارس و سایر کارکنان با هدف ترغیب و تشویق آنان برای حضور در عرصه‌های پژوهشی و تربیتی جهت ارتقای کیفیت خدمات تربیتی مشاوره ای پیشگیرانه به دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تجارب برتر، تدابیر، روش‌ها و ابتکاراتی است که از سوی همکاران آموزشی، پرورشی و اجرایی آموزشگاه، ضمن فرایند یاددهی- یادگیری جهت ایجاد تغییر و یا اصلاح رفتار در متربیان به کار گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی 38 اثر به مرحله اجرای استانی راه پیدا کرده که از این تعداد 12 اثر از شهرستان ها و مناطق نواحی یک و دو کرمان، راور، چترود، ریگان، سیرجان، ارزوییه، قلعه گنج و آموزش و پرورش عشایری به مرحله کشوری ارسال‌شد و 2 اثر هم رتبه پنج کشوری را به خود اختصاص داد.

مرادی خاطر نشان کرد: مستندسازی و دستیابی به اندوخته‌های تجربی تمامی همکاران مدارس، مراکز پرورشی و ادارات، شناسایی، معرفی و کاربست تجارب و ابتکارات تربیتی به مدارس کشور و نظام تعلیم و تربیت، ظرفیت‌سازی برای ارتقای کیفیت خدمات ترتیبی و مشاوره‌ای بر اساس نظام معیار، تدوین تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و انتشار یافته‌های پژوهشی و ایجاد و توسعه فرصت‌های مناسب برای ایده پردازی و طراحی راهکارهای نوآورانه در زمینه امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اهداف برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه های هفتم و هشتم است.

بر پایه این گزارش، از برگزیدگان جشنواره تجارب برتر تربیتی و جشنواره الگو‌های برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه های هفتم و هشتم با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل، صدیقه مرادی معاون پرورشی و فرهنگی، مهین خدایی رئیس اداره امور تربیتی و سید اصغر سادات حسینی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار