خنیفر خبر داد

راهیابی بیش از هزار نفر به مرحله کشوری سی امین جشنواره قرآن دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان در آیین اختتامیه سی امین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه گفت که ما باید عامل به قرآن و عامل به فهم و درک قرآن باشیم و محققانه و با تعمق در معنا و محتوای آن بیاندیشیم.

کد مطلب: ۱۱۴۷۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی بیش از هزار نفر به مرحله کشوری سی امین جشنواره قرآن دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در ایین اختتامیه سی امین جشنواره قرآن و عترت که به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت انس با قرآن و تقدیر از دانشجو معلمان و خدمتگزاران قرآن کریم در ستاد و صف در برگزاری این جشنواره ارزشمند و معنوی، گفت: مایه افتخار است که فعالیت های قرآنی در دانشگاه فرهنگیان در هر شرایط و حتی شرایط بحرانی ادامه دارد و عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه انشالله این اختتامیه آغازی برای برنامه ریزی بهتر، کامل تر و جامع تر در آینده باشد، ابراز امیدواری کرد: با پایان یافتن ویروس منحوس کرونا، این جشنواره با شور و نشاط قرآنی و حضور دانشجو معلمان برگزار شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برگزاری سی امین جشنواره قرآن و عترت در 7 رشته و 38 رشته، افزود: همچنین در این دوره، 12500 نفر شرکت داشتند که 1450 نفر از آنان به مرحله کشوری راه یافته و این مایه فخر دانشگاه است که جوانان ما قرآنی پرورش یافته و با قرآن مانوس هستند.

وی قرآن کریم را کتاب زندگی و ایاتی برای زندگی ادانست و خاطر نشان کرد: قرائت و انس با قرآن در ایام جوانی موجب می شود که ایات این کتاب الهی با خون و گوشت او امیخته شده و وجودش قرآنی شود.

وی با بیان اینکه براساس روایات اتش جهنم بر حافظان و محافظان قرآن که با آن مانوس و به آن عمل می کنند، حرام است، تصریح کرد: ما باید عامل به قرآن و عامل به فهم و درک قرآن باشیم و محققانه و با تعمق در معنا و محتوای آن بیاندیشیم.

خنیفر با اشاره به ویژگی ها، بزرگی و معجزات قرآن خاطر نشان کرد: این کتاب جاودانه ای است پر از شکفتی ها که شاید هنوز یک هزارم ان کشف نشده است. کسی که با قرآن و همراه آن باشد، قرآن محافظ اوست.

وی با تاکید بر درمان بودن قرآن در ناامیدی، درماندگی و فتنه ها، گفت: باید انس و قرائت قرآن را تبدیل به عبادت همیشگی کنیم و در کنار نمازها داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پایان با بیان اینکه امید زندگی ما با قرآن و همراه آن و در خدمت به قرآن خاتمه یابد، افزود: ما افتخار می کنیم جوانان، عزیزان و دانشجو معلمان ما با قرآن مانوس هستند و انشاالله این قرآن در زندگی آنان جاری شود و قرآنی بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار