جمالی نژاد: مدیریت شهری پاسخگو چاره‌ای جز استفاده از ظرفیت پژوهش ندارد

تهران (پانا)- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت مدیریت شهری و روستایی پاسخگو اگر بخواهد به تمام نیازهای شهروندان خود پاسخگو باشد و منابع در اختیار را به مطلوب‌ترین شکل تخصیص و در مسیر توسعه پایدار قرار دهد، چاره‌ای جز بهره‌گیری از ظرفیت پژوهش و تحقیق ندارد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جمالی نژاد: مدیریت شهری پاسخگو چاره‌ای جز استفاده از ظرفیت پژوهش ندارد

به گزارش وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد که در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هفتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی سخن می گفت، افزود: تحقق ایران شهر ۱۴۰۰ از مسیر تحقیق و پژوهش می‌گذرد و ورود به سده ۱۴۰۰ باید با تغییر بنیادی در رویکردهای اداره امور شهرها و روستاهای کشور هنراه بوده و با بهره گیری از رویکرد محله قوی، روستای قوی، شهر قوی؛ ایران قوی را محقق کنیم.

وی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و به اشتراک‌گذاری آنها برای تسریع فرآیند توسعه در شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: شهرها و روستاهای امروز ما، حاصل برنامه‌ریزی و مدیریت افراد پیش از ماست و شهرها و روستاهای آینده، هدیه ما برای نسل بعد از خود است. بنابراین رسالت ما در اداره امور شهرها و روستاها، رسالت خطیر و بزرگی است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: کووید ۱۹ و آموخته‌های آن بر ضرورت تغییر در نظام برنامه‌ریزی شهری از جمله کاربری‌ها، نظام حمل و نقل، مدیریت پسماند و ... و همچنین افزایش تاب‌آوری شهرها و روستاها، محله محوری در برنامه‌ها و تقویت مشارکت مردم در اداره امور شهر، بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید می کند.
جمالی نژاد همچنین در خصوص دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هفتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: با توجه به اینکه پایه توسعه شهرهای خلاق و نوآور؛ خلاقیت، دانش و دانایی است و دانایی را تبدیل به ثروت و قدرت می کند، جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری می تواند موثر و محرک توسعه در شهرها و روستاهای کشور باشد.
وی افزود: این جشنواره سیاست های مهمی دارد و ارزش گذاری به دانش و علم در حوزه شهری و روستایی از سیاست های مهم این جشنواره است. علاوه بر این پرداختن به موضوعات نو و نوآوری و خلاقیت در این عرصه بسیار مهم است و از این رو موضوعاتی که برای این جشنواره انتخاب شده بکر و جدید است.
جمالی نژاد در خصوص تاثیر این جشنواره گفت: دوره های قبلی جشنواره در نگاه و گفتمان شهرداران و شوراها و دهیاران در توسعه شهرها و روستاهای کشور و تغییر نگاه و راهبرد و رویکرد نسبت به شهر و روستا تحول ایجاد کرد.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: همچنین با توجه به اینکه بحران های زیادی در شهرها و روستاها داشتیم، بحث انعطاف پذیری شهرها و شهرهای انعطاف پذیر و نگاه به این موضوع در این جشنواره بسیار مهم و کلیدی است.
جمالی نژاد گفت: در این جشنواره تلاش سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و شهرداری تهران این است که از تجربیات موثر در شهرها در نقاط مختلف کشور و سایر نقاط جهان استفاده شود و تبادل تجربیات در موضوعاتی که می تواند در جهت حل مشکلات، راهگشا و موثر باشد، انجام گیرد.
در این دوره جشنواره ۴۱۲۶ اثر در قالب طرح پژوهشی، طرح نوآوری، مقاله، کتاب، پایان نامه در ۱۶ محور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار