اولین جشنواره استانی هنر قرآنی دانش همزمان با میلاد حضرت زینب(س) در یزد

یزد (پانا) - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، در نشست خبری توسعه فرهنگی را زیربنای هر نوع توسعه‌ای در جوامع خواند و گفت: اطمینام داریم که برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره هنر قرآنی دانش در تمام عرصه‌های توسعه جامعه می‌توان تاثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین جشنواره استانی هنر قرآنی دانش همزمان با میلاد حضرت زینب(س) در یزد

"عباس ملازینلی" با اشاره به این که فراگیری دانایی همراه با عمل منجر به آتیه‌ای درخشان برای جامعه خواهد شد، از رایزنی با شورای اسلامی شهر برای استمرار برگزاری این جشنواره با کمک آموزش و پروش استان خبر داد .

وی به رویکرد برگزاری این جشنواره را متفاوت از سایر جشنواره‌های فرهنگی و دانش آموزی خواند و تصریح کرد: دانش آموزان در این جشنواره در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری در حوزه قران و اهل بیت علیهم السلام تدبیر خواهند کرد و یافته‌های خود را در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری مورد نظر جشنواره ارائه می‌کنند .

ملازینلی همچنین وعده داد که آثار برگزیده این جشنواره در هر زمینه‌ای در معرض دید عمومی قرار گیرد تا منجر به دیده شدن بیشتر توانمندی‌های دانش آموزان استان شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست از برگزاری مراسم افتتاح اولین جشنواره استانی هنر قرانی دانش همزمان با میلاد پربرکت حضرت زینب (س) خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ۵۰ هزار نفر دانش آموزان استان در این جشنواره مشارکت کنند.

"حیسنعلی ملانوری" با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در برگزاری این جشنواره را ستودنی خواند و تاکید کرد: اگر در حوزه استفاده از پتانسیل‌های بین بخشی دستگاه‌ها و شرکای فرهنگی آمورشی و پرورش همانند سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد عمل شد قطعاً خیلی زود اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به نتیجه خواهد رسید و از تحقق این سند دیگر به عنوان یک آرزوی دیرینه یاد نخواهد شد.

ملانوری این جشنواره را در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب ذکر کرد و گفت: این جشنواره که مزین به نام قاری شهید استان «جام حسن دانش» به منظور ترویج استمرار بخشی از فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش استان و الگوسازی شخصیت‌های قرانی در سالی که استان را مزین به عنوان برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید یزد کرده و به بهانه بزرگداشت اولین سالگرد عروج ملکوتی شهید سردار سلیمانی، برگزار می‌شود .

وی از برگزاری افتتاحیه این جشنواره در روز ۳۰ آذر مصادف با میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در محل مدینه العلم الکاظمیه استان خبر داد و گفت: این جشنواره در چهار بخش ادبی، آوایی، هنری و تولید محتوی شامل ۱۴ رشته برگزار خواهد شد.

ملانوری در پایان سخنانش گفت: دانش اموزان علاقمند می‌توانند از طریق سایت jqdanegh.ir یا مربیان پرورشی مدارس خود نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند .

" سعید غفاریان" رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره ارائه و ابراز امیدواری کرد که جشنواره از سال سوم در برخی رشته‌ها به صورت کشوری برگزار شود .

وی همچنین اعلام کرد: برای جوایز برگزیدگان این جشنواره ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است .

درپایان این نشست از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار