راه پیشرفت و عزت ملت ایران در مقاومت و ایستادگی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن جرأت تعرض به کشور را نمی‌کند چرا که می‌داند این تعرض برای او هزینه دارد، راه پیشرفت و عزت ملت ایران را مقاومت و ایستادگی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد

هفتمین گردهمایی مجازی ائمه جمعه سراسر کشور با محوریت بزرگداشت شهید محسن فخری‌زاده و با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدضیاء‌ الدین آقاجان‌پور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این گردهمایی حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، خانواده شهید محسن فخری‌زاده، جمعی از نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها، ائمه جمعه سراسر کشور، ائمه جماعات مساجد استان تهران و مسئولان ستادهای نماز جمعه سراسر کشور حضور داشتند. همچنین ائمه جمعه سراسر کشور چهار دور ختم قرآن کریم و ۸۰ هزار صلوات به روح آن شهید عالی‌مقام تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدضیاء‌ الدین آقاجان‌پور در ابتدای این گردهمایی شهادت دانشمند ممتاز و برجسته هسته‌ای محسن فخری‌زاده را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، جامعه علمی کشور، فرهیختگان و خانواده بزرگوار این شهید عالی‌مقام تبریک و تسلیت گفت.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با قدردانی از مسوولان و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم بزرگداشت این شهید عالی‌قدر بیان کرد: نام و یاد شهیدان باید در جامعه زنده بماند چرا که انقلاب اسلامی ایران مرهون خون شهداست و اگر مجاهدت‌های شهیدان نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

آقاجان پور افزود: همه ما دوران شاهنشاهی را در خاطر داریم و بالاخص خاندان ظالم پهلوی که به عنوان نوکران اجانب و با پشتیبانی آمریکا به مردم ایران ستم می‌کردند. کسی گمان نمی‌کرد انقلاب اسلامی ایران با این وجود به پیروزی دست یابد، اما مجاهدت‌های علماء و روحانیون به رهبری بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان، منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و ما توانستیم حاکمیت دینی و اسلامی را در کشور مستقر کنیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تأکید کرد: باید یاد و نام شهیدان در کشور زنده نگه داشته شود، چراکه حفظ و حیات انقلاب مرهون خون شهیدان است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از شخصیت بی‌نظیر علمی شهید فخری‌زاده گفت: کسی که زندگی خود را صرف کشور می‌کند، خداوند او را به بالاترین پاداش‌ها که شهادت است نائل می‌کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال با این شهید بزرگوار آشنا بودم ایشان افتخارات بسیاری را برای کشور به ارمغان آورده بود اما همچنان در میان مردم گمنام بود. پس از شهادت ایشان با همراهی سرلشکر محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، نشان درجه یک نصر را که توسط مقام معظم رهبری به این شهید عالی‌مقام اعطاء شده بود به خانواده محترم شهید فخری‌زاده تقدیم کردیم.

وی شهید فخری‌زاده را افتخار بزرگ برای ملت ایران دانست و افزود: از دست دادن این شهید بزرگوار برای ملت ایران یک مصیبت بزرگ بود چرا که او افتخاری برای امت اسلامی و کشورهای خط مقاومت بود. کسی که برای خدا کار کند و کار و عملش از روی اخلاص باشد خداوند نامش را بلند می‌گرداند و محبوب قلب‌ها می‌کند و شهید فخری‌زاده محبوب تمام دل‌ها بود.

آقاجان‌پور خاطر نشان کرد: این شهید نه تنها یک شخصیت علمی برجسته و دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور بود بلکه انسانی مومن، متدین، متعهد، ولایی و مطیع اوامر ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وی با اشاره به صحبت شهید فخری‌زاده در خصوص انقلاب اسلامی گفت: ایشان اسلامی بودن انقلاب را در ذات انقلاب می‌دانست که منجر به قیام مردم شد و نظام اسلامی ما باید همه ارکانش اسلامی باشد. محتوای انقلاب اسلامی از اسلام ناب محمدی است و علماء و روحانیون وظیفه تبیین آن را در سطح جامعه و برای مردم بر عهده دارند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز نیروهای مسلح کشور از اقتدار و توانایی بالایی برخوردار هستند و دشمن جرأت تعرض به کشور را نمی‌کند، چراکه می‌داند این تعرض برای او هزینه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار