مسئولیت جامعه جهانی در مقابل اقدامات ضد صلح رژیم صهیونیستی

تهران (پانا) - رژیم صهیونیستی از مهمترین عوامل ایجاد ناامنی و تهدید کنندگان صلح و امنیت بین المللی است. جامعه جهانی مسئولیت دارد در قبال این اقدامات موضع سخت‌گیرانه‌تر تری اتخاذ کند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مسئولیت جامعه جهانی در مقابل اقدامات ضد صلح رژیم صهیونیستی

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی تهدیدی واقعی علیه صلح و امنیت بین المللی شمار می‌رود. این رژیم از تاریخ شکل گیری تلاش کرده با نفوذ گام به گام در منطقه خاورمیانه و ارتباط گیری با دیگر کشورها منافع و اهداف خود را دنبال کند. طی سالهای اخیر به دنبال تحولات مشکوک ‌اغلب قدرت‌های مهم سیاسی و نظامی منطقه ایران دچار فروپاشی شدند. مصر سالهاست که گرفتار بحرانهای متعدد بوده و توان کنشگری در منطقه را سال‌هاست که از دست داده است. ارتش عراق هم در سایه خیره سری‌های صدام مضمحل شد و در سال‌های اخیر هم گرفتار تروریسم و افراطی گری داعش هزینه‌های بسیاری را متحمل گردید. سوریه، لیبی، یمن هم هنوز نتوانسته اند از تنشها و درگیریهای داخلی رهایی یابند.

ایران گرفتار پرونده های ساختگی و سیاسی همچون پرونده هسته ای است و ترکیه به نوعی دیگرهنوز از آثار و پیامدهای کودتای تیرماه ۹۵ رهایی نیافته است. برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس هم علیرغم منابع سرشار نفتی اساسا ظرفیت‌های لازم را برای کنشگری مستقل ندارند و برای بقا دست به دامن قدرت‌هایی شده‌اند که هر لحظه ممکن است بر سر بقای آنها با قدرتی دیگر معامله کنند. مجموع این تحولات باعث افزایش تحرکات سوء رژیم صهیونیستی در منطقه شده است. سران رژیم صهیونیستی ابایی از اقدامات تروریستی خود ندارند و آشکارا به چنین اقداماتی اذعان می‌کنند. آخرین اقدام این رژیم ترور دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده بوده است. اما این رژیم با وجود اقدامات مخرب خود در خاورمیانه همواره سعی کرده ایران را به ناامن کردن منطقه محکوم کند.

حمایت‌های بی دریغ ایالات متحده از رژیم صهیونیستی خصوصا در دولت دونالد ترامپ این رژیم را بیش از پیش بی‌پروا و گستاخ کرده است. جامعه جهانی نیز با اتخاذ سیاست های ناپایدار و عدم به کارگیری قاطعیت باعث شده این رژیم به اقدامات بی ثبات کننده خود در منطقه و جهان ادامه بدهد.

آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی روز سه‌شنبه، ۱۸ آذرماه، در انتقادی از اسرائیل گفت که مشکل خاورمیانه، نه ایران، بلکه اسرائیل است. سفیر کرملین در مصاحبه با دو روزنامه‌ جروزالم پست و معاریو اظهار داشت که ریشه بی‌ثباتی خاورمیانه را باید «نه در اقدامات ایران، بلکه باید در عدم پایبندی اسرائیل به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، نزاع اسرائیلی- عربی و عدم درک متقابل کشورها» جست‌وجو کرد.

اگرچه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، مناسبات خوبی دارد اما اقدامات ناامن کننده اسرائیل به حدی رسیده که سفیر روسیه در سرزمینهای اشغالی چنین سخنان شدیداللحنی علیه سیاست و عملکرد این رژیم بیان کرده است.

این دیپلمات روس در موضع‌گیری‌های صریح خود در مورد عملکرد منطقه‌ای رژیم اسرائیل، با اشاره به حملات هوایی متعدد اسرائیل در سوریه، اظهار داشت که این اسرائیل است که به حزب‌الله حمله می‌کند در حالی که حزب‌الله حمله‌ای متوجه اسرائیل نکرده است.

او گفت: ما بر این باور هستیم که مساله فلسطین نباید به حاشیه رانده شود.عادی سازی نباید جایگزینی برای سازش میان فلسطین و اسرائیل باشد چرا که این مساله تهدیدی نه فقط علیه کشورها و ملت‌های منطقه بلکه علیه کشورهای دیگر جهان نیز خواهد بود.

همانطور که سفیر روسیه گفته رژیم صهیونیستی بارها به بهانه حضور نیروهای ایرانی در سوریه و همچنین روابط نزدیک ایران و حزب الله لبنان به این دو کشور حمله می کند. چندی پیش گلعا اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان و ریاست شورای امنیت ضمن طرح ادعای تلاش ایران برای مستقرشدن در سوریه خواستار اتخاذ گام‌هایی علیه تهران شد.

گزارش‌های خبرگزاری رسمی سوریه، حاکی از آن است که این رژیم در دو، سه سال گذشته اقدام به اجرای صدها عملیات تجاوزکارانه علیه اهدافی در خاک سوریه کرده است. حتی برخی از این اقدامات، از جمله هشت فقره عملیات تجاوزکارانه اخیر، به طور صریح توسط مقامات اسرائیلی تایید شده است.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی در مورد حزب الله لبنان نیز حملاتی مشابه انجام می دهد در شهریور ماه امسال ارتش اسرائیل با هواپیمای جنگی و هلی‌کوپتر به مواضع حزب الله لبنان در مرز دو کشور حمله کرد. تنش در مرز لبنان و اسرائیل همواره وجود دارد رژیم صهیونیستی بارها مدعی شده که اعضای سازمان حزب‌الله لبنان به دنبال نفوذ به اراضی تحت کنترل این رژیم هستند ادعایی که حزب‌الله آن را رد می کند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی در طول بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین، بارها به حقوق مردم فلسطین تجاوز کرده و مرتکب جنایت علیه صاحبان واقعی این سرزمین شده است. این سیاست سالهاست که با احداث و گسترش مناطق صهیونیست نشین و بی‌خانمان کردن بسیاری از فلسطینی‌ها و محاصره نوار غزه ادامه دارد این رژیم با حمایت دولت ترامپ بلندی های جولان را نیز اشغال کرد و اکنون نیز به دنبال اشغال قسمت‌های بزرگتری از کرانه باختری است. البته با پیروزی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، ‌ مقامات فلسطین به روند صلح امیدوارتر شده‌اند.

ضرورت مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی هر روز بیش از پیش پررنگ می‌شود باید با تلاش‌های رژیم صهیونیستی در نابودی هویت فلسطینیان مقابله کرد، در این میان جامعه جهانی وظیفه دارد که این رژیم را به پیروی از قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های آن وادار کند. لزوم اتخاذ موضع سخت‌گیرانه‌تر جامعه جهانی علیه جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس برای امنیت منطقه خاورمیانه و جهان ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار