شریعتمداری مطرح کرد:

لوایح الحاق به 7 سند مصوب سازمان بین المللی کار تصویب شد

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب لوایح الحاق به هفت سند مصوب سازمان بین‌المللی کار در هیات دولت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
لوایح الحاق به 7 سند مصوب سازمان بین المللی کار تصویب شد

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «محمد شریعتمداری» اعلام کرد: بنا به پیشنهاد وزارت تعاون در سیصد و سی و هشتمین جلسه هیات دولت، لوایح الحاق به هفت سند مصوب سازمان بین المللی کار بررسی و تصویب شد.‌

وی افزود: این لوایح برای ادامه تشریفات قانونی به مجلس شواری اسلامی تقدیم می‌شوند.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: این لوایح پس از بررسی‌های کارشناسی و تبیین ضرروت‌های موجود به منظور حفظ و صیانت از جامعه کارگری و کارفرمایی کشور و لزوم ارتقای موازین و مقررات کار و با توجه به اهمیت اجرای اصل سه جانبه گرایی و تعمیق تعاملات با شرکای اجتماعی دولت، با مشارکت و همکاری دستگاه های ذی ربط و بهره گیری از نظرات تشکل های عالی کارگری و کارفرمایی تهیه و پیشنهاد شده است.

وزیر تعاون تاکید کرد: مقاوله نامه‌ها دارای مفاد مهمی راجع به مشاوره‌های سه جانبه مربوط به مصوبات سازمان بین المللی کار، ساختار و تنظیمات مربوط به بازرسی کار و ایمنی و بهداشت کار، حمایت از کودکان و نوجوانان بدو ورود به سن کار و نظام جامع آمارهای کار است.

وی افزود: این لوایح در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ می‌شوند.

سازمان بین‌المللی کار یکی از موسسات تخصصی سازمان ملل متحد است که به امور مربوط به کار و کارگران می‌پردازد. این سازمان در سال ۱۹۱۹ و در نتیجه بحث‌های کنفرانس صلح پاریس تأسیس شد. سازمان بین‌المللی کار در آغاز وابسته به جامعه ملل بود و پس از تأسیس سازمان ملل متحد از سازمان‌های وابسته به آن شد. منشور فعلی سازمان که به بیانیه فیلادلفیا معروف است در سال ۱۹۴۴ تصویب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار