ابتکار: سمن ها نقش برجسته ای در مقابله با فساد دارند

تهران(پانا) - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ۲۷۰۰ سازمان و تشکیلات غیر دولتی در کشور فعالیت دارند، عنوان کرد سازمان‌های مردم نهاد(سمن) در دیده‌بانی و نظارت بر همسویی برنامه دولت‌ها با قوانین و صحت سنجی و مقابله با فساد و میزان پایبندی به قانون نقش برجسته‌ای دارند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: سمن ها نقش برجسته ای در مقابله با فساد دارند

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در مراسم آغاز دوره‌های آموزشی پروژه نویسی و جذب مالی برای بیش از هزار سازمان مردم نهاد در سراسر کشور افزود: در سال جاری ۹۲ پروژه در زمینه های مختلف پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارتقای سلامت اشتغال و معیشت و تحکیم بنیان خانواده را با سازمان های مردم نهاد به اجرا رساندیم.
وی ادامه داد: حمایت و توان افزایی سازمان های مردم نهاد ادامه حرکتی است که در این دولت شروع شد و دوره های تخصصی که در هشت منطقه برای سازمان های مردم نهاد برگزار شد تا این سرمایه های بزرگ اجتماعی بتوانند در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حضور پررنگی داشته باشند.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد سرمایه اجتماعی هر جامعه ای محسوب می شوند بخصوص در جامعه ما که سابقه سازمان های مردم نهاد به بیش از یک قرن پیش باز می‌گردد و ریشه در باورهای دینی و فرهنگی مردم ایران دارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمانهای مردم نهاد هم در سیاستگذاری ها و هم در جلب مشارکت مردم و کارایی بیشتر پروژه ها می توانند موثر باشند، تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد در دیده بانی و نظارت بر برنامه دولت ها همسو با قوانین و صحت سنجی و مقابله با فساد و میزان پایبندی به قانون بسیار اهمیت دارند.

ابتکار یادآور شد: ۲۷۰۰ سازمان و تشکیلات غیر دولتی در کشور وجود دارد که در حوزه های سیاستگذاری، جلب مشارکت، آموزش و دیده بانی فعالیت دارند و البته تعداد سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه زنان بیش از سایر موارد است.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم حمایت ویژه ای از این سازمان ها داشته و سیاست توان افزایی و فعالیت داوطلبانه برای این سازمان ها پیاده کرده است. برگزاری این دوره های آموزشی پروژه نویسی به سازمان های مردم نهاد کمک می کند تا نقش موثرتری را ایفا کنند و علاقمندی های خود را نشان دهند.

ابتکار افزود: سازمان و تشکیلات مردم نهاد باید آموزش پذیر باشد و تخصصی به موضوعات نگاه کند ضمن اینکه پیشنهادات علمی ارائه دهد نه مبتنی بر شایعات. همچنین بتواند با زبان گویا با جوامع محلی به جلب مشارکت مردمی بپردازد.

این دوره برای نخستین بار طراحی شده و در دو مرحله در اختیار هزار سازمان مردم نهاد قرار می گیرد. کاربران با ورود به لینکی که در سامانه معاونت بارگذاری شده است می توانند از این فضا استفاده کنند.

در این دوره هشت فیلم آموزشی پروژه نویسی بارگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار