معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

حمایت مالی سازمان بهداشت جهانی از طرح پژوهشگران مازندرانی

ساری (پانا) - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که سازمان بهداشت جهانی از یک طرح پژوهشی با موضوع ماندگاری ویروس کرونا در سطوح و زمان‌های مختلف حمایت مالی می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
حمایت مالی سازمان بهداشت جهانی از طرح پژوهشگران مازندرانی

مجید سعیدی در نشست خبری دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به مجوز تأسیس پارک علم و فناوری سلامت در این دانشگاه گفت: «این پارک در زمینی به مساحت ۵ هکتار احداث می‌شود. ما در زمینه ثبت اختراع رتبه سوم را در کشور داریم اما به دلیل نداشتن زیرساخت تولید، مجبور به استفاده از فضاهای استان‌های دیگر بودیم که بالطبع در رتبه‌بندی آن استان‌ها لحاظ می‌شد.»

سعیدی ضمن بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۴ پژوهشکده داردو بنابراین می‌تواند درخواست ایجاد پژوهشگاه کند، ادامه داد: «۱۸ مرکز تحقیقات داشتیم که نچبرای نوزدهمی آن به نام مرکز تحقیقات دندانپزشکی نیز مجوز گرفتیم.»

مازندران تحقیق پیرامون کرونا را از اسفند سال گذشته آغاز کرد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآوری کرد که این دانشگاه از ابتدای اسفند در حالی که هنوز خیلی از استان‌ها بیماری کوچید ۱۹ را جدی نگرفته بودند، برنامه‌ریزی و آزمایشگاه را پیش از آغاز سال جدید در بیمارستان زارع آغاز کرد.

او گفت: «این دانشگاه اولین دانشگاهی بود که سرم‌تراپی افراد بهبودیافته را به وزارتخانه پیشنهاد داد و در بیمارستان امام خمینی ساری کار تحقیقاتی آن را آغاز کرد.

سعیدی اعلام کرد که تاکنون ۲۵۰ طرح تحقیقاتی و ۱۰۰۰ مقاله در مورد کووید۱۹ به چاپ رسیده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که سازمان بهداشت جهانی از طرح پژوهشی با موضوع ماندگاری ویروس کرونا در سطوح و زمان‌های مختلف حمایت مالی می‌کند: «سازمان بهداشت جهانی برخی از طرح‌های تحقیقاتی را به چند کشور می‌سپارد که مشترکا انجام دهند. اما در مورد این طرح، ارائه از طرف ما بود و سازمان بهداشت جهانی حمایت مالی آن را به عهده گرفت.»

او از افزایش تعداد واحدهای فناور به 16 مورد و شرکت‌های دانش‌بنیان به سه شرکت و نیز محصولات واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان به 21 مورد خبر داد.

سعیدی گفت: «آزمایشگاه تحقیقات کووید19 نیز در حوزه بیولوژی این بیماری راه‌اندازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار