رزاقی بیان کرد

نگاه فرهنگی و ترویجی به اساسنامه ‌طرح شاهد؛ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

تهران (پانا) - به گفته مدیرکل امور شاهد و ایثارگران، مدارس شاهد به عنوان یک مجموعه خاص و نمادین از 8 سال دفاع مقدس و برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر باقی می‌مانند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاه فرهنگی و ترویجی به اساسنامه ‌طرح شاهد؛ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، اولین ویدئو کنفرانس بررسی نحوه اجرای شناسنامه مدارس شاهد استان ایلام با حضور محمد رضا رزاقی مدیرکل امور شاهد وایثارگران، معاونان، کارشناسان و مدیران مدارس روز سه شنبه 25 آذرماه 99 برگزار شد.

محمد رضا رزاقی در این برنامه مجازی پس از شنیدن نقطه نظرات مدیران مدارس شاهد گفت: همه کشورهای دنیا نظام تعلیم و تربیت خود را با فلسفه، سیاست و اهدافی مرتبط با نظام فرهنگی خود معرفی می نمایند. در کشور ما این نظام در قالب «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» تعریف و تبیین شده است. برای تحقق این اهداف مدارس به عنوان اولین و اصلی‌ترین بنیاد معرفی می‌گردد. در کشور ما نیز مدارس دولتی، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان، شاهد و غیر دولتی از انواع آن می باشد. تأسیس و فعالیت هر یک از این مدارس بر اساس سیاست های کلانی است که در نظام آموزشی کشور وجود دارد.

دبیر ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درادامه، ضمن اشاره به فلسفه تاسیس مدارس شاهد که همان رسیدگی به امور تحصیلی و تربیتی فرزندان طرح شاهد و ایثارگران است، اظهار کرد: نگاه فرهنگی و ترویجی جمهوری اسلامی ایران به استناد اساسنامه‌طرح شاهد، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که؛ مدارس شاهد به منظور ارتقای کیفیت فعالیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان شاهد و ایثارگر و در ضمن به عنوان یک مجموعه خاص و نمادین از هشت سال دغاع مقدس باقی می مانند.

رزاقی با اشاره به شناسنامه مدارس شاهد که تهیه و تدوین آن با مشارکت فعالانه‌ی کلیه ی مدیران مدارس شاهد، ایثارگران و کارشناسان شاهد و ایثارگر کشور صورت پذیرفته است، گفت: شناسنامه مدارس شاهد در واقع یک نقشه راهی است در دست مدیر مدرسه که استفاده از آن به تشخیص و انتخاب مدیراست و شورای مدرسه نسبت به چگونگی اجرای فعالیت ها اقدام می کند و اگر فعالیتی کیفی است آن را تقویت می کند و چنانچه بخشی از آن کیفی نباشد، آسیب های آنرا شناسایی و درصدد رفع آن بر می‌آید. مدیرکل امور شاهد وایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شناسنامه فعالیت های آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس شاهد به ما مدیران آموزش خواهد داد تا فلسفه، اهداف و اختصاصات فعالیت مدارس شاهد را فراموش نکنیم.

وی در بخش دیگری از این ویدئو کنفرانس با اشاره به روح حاکم بر سند تحول و دستورالعمل های مدرسه محوری و برنامه های تدبیر و تعالی مدیریت مدارس، خودارزیابی عملکرد مدیر را بخش اصلی فرآیند مدیریت نوین، مطرح نمود و عنوان کرد ساختار حاکم بر شناسنامه مبتنی بر خودارزیابی مدیران از برنامه ها و عملکرد خود می باشد و این گونه تلاش برای بهسازی فعالیت ها، ریشه دارتر و ماندگارتر خواهد بود. و در این مسیر مهم این است که مدیر مدرسه شاهد براساس فلسفه و اهداف تاسیس مدارس شاهد، فعالیت های خود و مدرسه را ارزیابی نماید و در ادامه در صدد اصلاح و تقویت فعالیت ها باشد. در پایان این برنامه، مدیران مدارس شاهد استان ایلام اظهار امیدواری کردند که با بهتر شدن شرایط سلامت در کشور، چنین جلسات، در استان و به صورت حضوری برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار