برگزاری مجازی انتخابات هیات رییسه مجلس دانش آموزای منطقه ۱۳

تهران(پانا)- اولین نشست روسای شورای دانش آموزی متوسطه اول و دوم دختران و پسران منطقه ۱۳ جهت انتخاب هئیت رئیسه مجلس دانش آموزی با حضور علی امیری، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، فیروزه طالبی، مدیر سازمان دانش آموزی و روسای شورای دانش آموزی مدارس منطقه در فضای مجازی شاد به صورت پخش زنده روز چهارشنبه ۲۶ آذر از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مجازی انتخابات هیات رییسه مجلس دانش آموزای منطقه ۱۳

در این جلسه دانش آموزان دختر ساعت ۹ صبح و پسران ساعت ۱۱:۳۰ در گروه حضور یافتند. بعد از اجرای برنامه و معرفی کاندیدا جهت انتخاب هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی رای گیری انجام شد.
در ابتدای جلسه علی امیری ضمن تشکر از حضور گرم دانش آموزان گفت: شورای دانش آموزی یکی از ارکان مهم مدرسه است و شما دانش آموزان با مسئولیت پذیری، مشارکت جویی و احساس تکلیف، گامی مهم در این مسیر گذاشتید قطعا این ابتدای مسیر است و هر چه به سمت جلو حرکت می کنید به تجربیات شما افزوده خواهد شد در شورای دانش آموزی شما با همکاری، تعامل، تبادل، انتقاد پذیری، تحقیق و مطالعه می توانید یک طرح را از خامی به پختگی برسانید و کیفیت آموزش را ارتقا دهید.
معاون پرورشی منطقه ۱۳ گفت: انتخاب شما در شورای دانش آموزی یک اتفاق ویژه‌ای است؛ شما روسای شورای دانش آموزی به عنوان یک بازوی مهم در کنار مدیر مدرسه برای انجام فعالیت های مدرسه در کنار برنامه ها و طرح هایی که با ذوق و سلیقه ارائه می دهید، مطالعه داشته باشید تا برنامه های شما به صورت علمی مطرح شوند و مسئولین ذی ربط بتوانند از طرح و پیشنهاد شما حمایت کنند.
طالبی، مدیر سازمان دانش آموزی گفت: از اهداف شورای دانش آموزی زمینه‌سازی برای نقش پذیری اجتماعی، مشارکت فعال متربیان یا دانش آموزان در فعالیت های جمعی و گروهی است.
وی افزود: با توجه به شرایط خاص و شیوع بیماری کرونا جلسات دوره ای دانش آموزی به صورت غیر حضوری و با رویکرد دانش‌آموز باوری و مدرسه محوری اجرا می شود.در واقع امسال شورای دانش آموزی با شعار "هر دانش آموز حداقل یک نقش اجتماعی" زمینه لازم را برای نقش پذیری اجتماعی دانش آموزان در تمامی دوره های تحصیلی دختران و پسران و شرکت فعال آنان در امور تصمیم گیری مدارس فراهم می کند.
او گفت: اهداف دیگر برگزاری شورای دانش آموزی ارج نهادن به شخصیت دانش آموزان، استفاده از نظرات، واگذاری مسئولیت به آنان، تقویت روحیه مشارکت دانش آموزان در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، قدرت تصمیم سازی، روحیه همدلی، تعادل فکری و مسئولیت اجتماعی است.
مدیر سازمان دانش آموزی منطقه اهمیت ضرورت تشکیل برگزاری شورای دانش آموزی را بحث و بررسی پیرامون مسائل مشکلات جامعه دانش آموزی، انتقال نیازهای دانش آموزان به برنامه ریزان گروه مختلف، تقویت تربیت دینی، اجتماعی، علمی، هنری و ... دانست.
در ادامه کاندیدا با ارائه مطالب در مورد فعالیتشان در این زمینه به معرفی خود پرداختند و رای گیری به صورت مجازی انجام شد. پس از پایان رای گیری اعضای هیئت رئیسه معرفی شدند.
در گروه دختران طبق آرای ماخوذه اعضا مشخص شد:
۱. رئیس: مهسا عزتی از مدرسه معصومی لاری رییس
۲. نایب رئیس: ستایش آل یاسین علامه حلی
۳. نایب رئیس: ستایش علی مدرسه راه زینب
۴. کارپرداز: یکتا گوهری مدرسه نرجس
۵. منشی: فاطمه آوازه مدرسه فاطمیه
و در گروه پسران پس از شمارش آرا اعضا به شرح ذیل مشخص شد:
۱. پارسا جعفر نژاد از مدرسه شهید باهنر رییس
۲. نایب رییس: رادوین مقیمی از مدرسه حربن ریاحی ۳. نایب رییس: علیرضا فیروزی از مدرسه پیچک
۴. کارپرداز: علی قاضی از مدرسه مقداد
۵. منشی: محمد امین راست بندی از مدرسه فرهنگ


در پایان طالبی کار گروه های تخصصی در قالب پنج کمیته ی تعیین شده از قبیل: کمیته فرهنگی و اجتماعی، کمیته اخلاقی و تربیتی، کمیته ورزش و سلامت، کمیته علمی و آموزشی، کمیته ارتباطات و فناوری را معرفی کرد و اظهار داشت که دانش آموزان بر اساس علاقه مندی و استعداد یک کمیته را انتخاب می کنند. در هر کمیته ۵ نفر عضو می باشند یک نفر رئیس و یک نفر به عنوان منشی معرفی و در جلسات آینده به صورت موضوعی فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار