ظرفیت‌های فجر سی‌ونهم در دوران کرونا؛ چرا تله تئاتر به فجر بازگشت؟

تهران (پانا) - دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به منظور توجه به قالب‌های مختلف عرضه‌ی آثار نمایشی و شیوه‌هایی از اجرای تئاتر که با شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا سازگارتر است، تا 30 آذر پذیرای آثار متقاضی در بخش تله تئاتر و گزارش صحنه‌ای است.

کد مطلب: ۱۱۴۷۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت‌های فجر سی‌ونهم در دوران کرونا؛ چرا تله تئاتر به فجر بازگشت؟

به گزارش روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، تله تئاتر یا تئاترهای تلویزیونی و گزارش‌های صحنه‌ای که ضبط حرفه ای آثار اجرا شده در تالارهای نمایشی را در برمی‌گیرد، با هدف ارتباط گسترده‌تر با مخاطبان و ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی جدید برای آثار نمایشی از طریق عرضه در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر لحاظ شده است.
بنابر اعلام دبیرخانه این رویداد هنرهای نمایشی تهیه کنندگان و کارگردانان تله تئاترهای تولید و پخش شده در بازه زمانی اسفند 1388 تا آذر 1399 و تهیه کنندگان و کارگردانان گزارش‌های صحنه‌ای تا پایان روز یکشنبه 30 آذر ماه وقت دارند طبق فراخوان منتشر شده در این بخش آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
گفتنی است ضبط حرفه‌ای، رعایت قواعد فنی و استانداردهای کیفی و همچنین برخورداری از نگاه خلاقانه و نو از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی در این بخش عنوان شده است. به منظور حمایت از قالب‌های جدید اجرای آثار نمایشی و اقدامات تاثیرگذار برای حفظ پویایی و حیات تئاتر در روزهای همه‌گیری کرونا جشنواره سی و نهم بنا دارد از موسسات و سامانه‌های فعال در ضبط و تدوین آثار تهیه شده از اجراهای نمایشی تقدیر کند و جوایزی نیز در زمینه‌های بهترین کارگردان هنری، کارگردان تلویزیونی(فنی)، نمایشنامه نویس، بازیگر زن، بازیگر مرد، طراح صحنه و لباس، موسیقی، تهیه کننده(اثر برگزیده) به آثار منتخب اختصاص خواهد داد و امکان افزایش عناوین جوایز نیز بنا بر تصمیم هیات داوران برای این بخش محتمل است. همچنین با بازگشت بخش تله تئاتر بعد از 10 سال به جشنواره تئاتر فجر در دوره سی و نهم اهمیت توجه به شیوه‌های مختلف عرضه آثار نمایشی و ضرورت تاکید بر گسترش دایره مخاطبان تئاتر بازتعریف و مورد تاکید قرار گرفته است.
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه بهمن ماه 99 برگزار می‌شود. آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار