دستگاه ها در تحقق هدف گذاری کاهش ۱۰ درصدی تصادفات در سال مشارکت کنند

اردبیل(پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل خواستار مشارکت دستگاههای مرتبط در تحقق هدف گذاری کاهش ۱۰ درصدی تصادفات در سال شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه ها در تحقق هدف گذاری کاهش ۱۰ درصدی تصادفات در سال مشارکت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، فرزاد قلندری در جلسه شورای ترافیک استان تصریح کرد: بر اساس تصمیمات استانی کاهش ۱۰ درصدی تصادفات درون شهری و برون شهری هدف گذاری شده و این موضوع برای مشارکت چه به صورت فرهنگ و زیرساختی به دستگاهها ابلاغ می شود.

او بیان کرد: توجه به فرهنگ سازی کاهش ترافیک از جمله مهم ترین موضوعاتی است که باید بدون در نظر گرفت محدودیت های مالی ازسوی دستگاهها مد نظر قرار گیرد.

معاون استاندار اردبیل گفت: آموزش رفتار ترافیکی در کنار سایر اقدامات زیرساختی با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و رسانه ملی از جمله ضرورت هایی است که تا کنون به صورت نامنظم عملیاتی شده است.

قلندری مشارکت دستگاههای فرهنگی و رسانه ای را به تدوین نقشه راه در این راستا دعوت کرد و اجرای برنامه های فرهنگی بر اساس این نقشه راه را ضروری خواند.

او بیان کرد: در این خصوص توجه به تولید محتواهای مردم پسند و تاثیر گذار باید مورد توجه دستگاههای فرهنگی قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه از برنامه ریزی برای تولید محتواهای تبلیغاتی و فرهنگی متناسب با سن افراد در این حوزه خبر داد.

عبدالله بحرالعلومی افزود: نظارت بر بازی های رایانه ای و تولید بازی هایی با فرهنگ سازی ترافیکی نیز از دیگر اولویت های این بخش است.

او بیان کرد: لازم است دستگاههای مرتبط با همکاری صدا و سیما پیام های ترافیکی را تولید و به مردم اطلاع رسانی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این جلسه با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات درون شهری، اظهار امیدواری کرد با همکاری دستگاههای عضو شورای ترافیک این میزان تا پایان سال حفظ شود.

سید حجت فتاحی با اشاره به وضعیت ترافیک داخل شهر خواستار تمهیدات عاجل در راستای مدیریت ترافیک شد.

او افزود: برنامه های کوتاه مدت از قبیل بستن محدوده برخی میدان ها و خیابان ها پاسخگو نبوده و موجب نارضایتی می شود.

وی تصریح کرد: خیابان های شهر اردبیل از چندین سال گذشته تعریض نشده و مدیریت ترافیک در این خصوص نیازمند تقسیم بندی لاین های خیابان ها است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اظهار کرد: قرار نیست خیابان ها همیشه دو لاین مساوی باشد و باید متناسب با ترافیک در برخی معابر یک به سه تقسیم بندی و خط کشی شود.

فتاحی همچنین خواستار تعیین تکلیف مانیتورینگ ترافیک و اصلاح تقاطع روستای آقاباقر شد.

در این جلسه مقرر شد هر گونه تصمیمات منطقی و تسهیل کننده در خصوص کاهش ترافیک از سوی پلیس در جلسه آینده این شورا مطرح و مصوب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار