دومین پیش اجلاس نماز به صورت مجازی در بهاباد برگزار شد

بهاباد (پانا) - دومین پیش اجلاس نماز در بهاباد با موضوع « پیوند خانه ،مدرسه ، مسجد و نماز » با استفاده از ظرفیت اینترنت در فضای مجازی در دبیرستان دخترانه شهید زینلی مرکز این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
دومین پیش اجلاس  نماز به صورت مجازی در بهاباد برگزار شد

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد که در این نشست تعدادی از مسوولان محلی از جمله فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شرکت داشتند با توجه به فریضه نماز اول وقت بر همکاری مردم و تشکل های دینی و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی برای فرهنگ سازی بیشتر نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ اقامه نماز باید از آغاز سن تکلیف پسران و دختران با فرهنگ سازی انجام شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد تاکید کرد که نماز رحمت الهی است که همه جوانان و نوجوانان باید از آن بهره‌مند شوند و در باره نماز باید جهانی فکر کنیم، چرا که جوان ایرانی می تواند در گسترش این فرهنگ در جهان بیشتر از گذشته موثر باشد.

ابراهیمی بشکانی از نماز با عنوان سرمایه بزرگی یاد کرد و گفت: این فریضه الهی هم بازدارنده و هم کمک‌ کننده در فضای واقعی و مجازی است و در سایه گسترش فریضه نماز، جامعه در مسیر اصلاح و سعادت قرار می‌گیرد و زندگی طیبه در جامعه برجسته و فراگیر می‌شود و می‌تواند اساس زندگی مسلمانان را ارتقا دهد.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستوری که در اسلام سفارش زیادی به آن شده، نماز است و در قرآن به هیچ عبادتی به‌ اندازه نماز به اهمیت داده نشده است و آیات بسیاری در مورد نماز و مسایل مربوط به آن وجود دارد.

ابراهیمی بشکانی با بیان این فرمایش رسول اکرم ( ص) که فرمودند، نماز به منزله پرچم و نشانه مکتب اسلام است بیان کرد : نماز ستون، پرچم و سیمای دین است و اگر می خواهیم دین را معرفی کنیم، سیمای آن نماز است.

وی نماز را سنگر مستحکم و منبع قدرت لایزال الهی دانست که جوانان را در برابر فساد، بی عدالتی و کج ‌روی یاری کرده و مظهر خشوع و عبودیت انسان در پیشگاه باری تعالی است.

در ادامه این اجلاس حسن رزاقی بهابادی مدیر اداره آموزش وپرورش بهاباد با تاکید بر اهمیت نماز در جامعه و نقش آن در مدارس بیان کرد : توجه به نماز و نمازخوانی جزیی از وظایف و رسالت مهم این مجموعه است که باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

وی با بیان اینکه نماز، موضوع مهم دین و آیین مسلمانان است و به جهت اهمیت آن می بایستی توجه کافی و لازم هم در آموزش و پرورش و هم در خانواده به آن صورت گیرد ،افزود: در آیات قرآن یکی از وظایف مهم حاکمیت و دولت ‌مردان اقامه نماز است.

رزاقی بهابادی هدف از برگزاری این اجلاس را آشنایی دانش آموزان با فرهنگ‌ نماز دانست و افزود : اگر در جامعه نماز بیشتر مورد توجه قرار گیرد باید اخلاق نبوی و علوی هم ساری باشد تا به سعادت بشری برسیم.

وی بیان کرد: مدرسه، بعد از خانواده ، بهترین مکان برای تبلیغ دین و نماز است و اگر فرزندانمان را در کودکی اهل نماز تربیت کنیم و رفتار اخلاقی آنها مطابق با ارزش های اسلامی باشد در بزرگسالی مشکلی ندارند.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد در ادامه بر خواندن نماز اول وقت در مدارس شهرستان پس از ریشه کنی بیماری کووید ۱۹ به صورت جماعت تاکید کرد و افزود : قبل از این در تمامی مدارس بهاباد نماز جماعت با حضور امام جماعت اقامه می شد .

وی اضافه کرد: باید مدرسه و مسجد در کنار هم به عنوان یک کانون تربیتی محسوب شود و در مساجد مسایل اجتماعی طرح و مدیریت آن با مردم به ویژه جوانان باشد.

وی با بیان اینکه نماز در هویت دینی افراد، به خصوص نسل جوان تاثیر حیاتی دارد، افزود: پیامدهای سازنده و اخلاقی نماز از جمله احترام به حقوق آحاد جامعه، پرهیز از غیبت، احترام به افراد و حقوق دیگران، گناه نکردن، ادب و احترام، کمک به همنوع و بسیاری دیگر از اخلاق‌های پسندیده برگرفته از انجام این عمل الهی است.

رزاقی بهابادی ضمن تاکید بر این که ترویج و تبلیغ دین در سایه ترویج و تبلیغ نماز است، اظهار کرد: این که مقام معظم رهبری هر سال برای اجلاس نماز پیام می دهند، خود نشان از اهمیت بالای این امر است.

اجرای دکلمه ، شعر خوانی درباره نماز و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این نشست .

زمان برگزاری اجلاس یادشده دقیقا اعلام نشده است.

در شهرستان بهاباد ۵۴ مدرسه فعالیت دارد که هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز از طریق فضای مجازی مشغول تحصیل هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار