در مراسم برگزاری پیش اجلاس بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز؛

کاظمی: برای دانش‌آموزان آموزش عملی نماز طراحی شده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پیش اجلاس بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، توجه به پیوند 3 کانون خانه، مدرسه و مسجد را مورد تاکید قرار داد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: برای دانش‌آموزان آموزش عملی نماز طراحی شده است

پیش اجلاس بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در محل سالن مدرسه مصلی نژاد در منطقه 6 شهر تهران با حضور حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت شهر تهران، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و مجتبی ولی پوری معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران برگزار شد.

کاظمی در این مراسم گفت: سال گذشته ما حرکتی تحت عنوان پیش اجلاسیه نماز را شروع کردیم و اولین استراتژی ما توسعه نماز در فرهنگی دینی است که ذیل این مهم چند برنامه تعریف کردیم.

وی افزود: در راستای توسعه اندیشه های خلاقانه با کمک ستاد اقامه نماز این پیش اجلاسیه ها طراحی شد تا راهکارهایی برای تحقق اندیشه مقام رهبری داشته باشیم.

کاظمی گفت: بخش مهم پیام های رهبری متوجه آموزش و پرورش است. ایشان می فرمایند: مدارس را به نماز خوانی نوجوانان مزین کنیم، این بهترین راهکار است. از این رو امسال تلاش شد با وجود کرونا از ظرفیت ائمه جمعه استفاده و برنامه ریزی شود تا برنامه های درسی با ساعت اذان تلاقی پیدا نکند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش عملی نماز برای دانش آموزان طراحی و امروز قرارگاه مجازی نماز و عترت رونمایی شد تا با یک برنامه ریزی همه جانبه، دانش آموزان مان که در معرض آسیب های اجتماعی اند محافظت شوند.

وی افزود: 3 کانون در تربیت وجود دارد کانون مسجد، خانه و مدرسه، که حلقه اتصال این 3 رکن و محور تربیت انسان نماز است اما راهبرد 2 چیز است نماز برای ساختن انسان و انسان برای جامعه، زکات و انفاق برای ساختن انسان و جامعه. امیدوارم خداوند ما و فرزندان مان را از اقامه کنندگان نماز قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار