مشکلات کوتاه قامتان حل شدنی است

تبریز(پانا) - بازیگر کوتاه قامت تبریزی و سرپرست انجمن «کوتاه قامتان بلند همت» آذربایجان شرقی عنوان کرد اصلی ترین هدف در این موسسه این است تا مردم کوتاه قامتان را بشناسند، زیرا این افراد معلولیت جسمانی ندارند؛ بلکه تنها از نظر فیزیکی تفاوت هایی با دیگر افراد دارند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات کوتاه قامتان حل شدنی است

فریبا اسکندری در گفت و گو با پانا،درباره شروع به کار بازیگری خود توضیح می دهد: متولد ۱۳۵۵ و دارای مدرک کارشناسی حسابداری هستم. علاقه زیادی به بازیگری داشتم، اما با توجه به اینکه شرایط محیا نبود، نمی توانستم به سمت علاقه خود بروم؛ تا اینکه شرایط محیا شد و با کمک رحمان مفاتحی تست داده و توانستم به تلویزیون راه پیدا کنم.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق با بابک نهرین و محمدیاری شروع به همکاری کردم که توانستم از طریق برنامه محمد یاری بهتر دیده شوم و خود را همیشه مدیون ایشان می دانم.
فریبا اسکندری درباره شروع به کار موسسه مردم نهاد «کوتاه قامتان بلند همت» توضیح می دهد: از گذشته در فکر این بوده ام که چند نفر مثل من در این شهر هستند و آنها در کجای این شهر زندگی می کنند تا اینکه نوروز سلیمانی همکار بنده به من گفتند که دو برادر در تهران هستند که موسسه ای برای کوتاه قامتان تاسیس کردند و من هم با آن دو برادر جلسه ای برگزار کردم و نمایندگی انجمن کوتاه قامتان را در استان گرفتم.
وی درباره پیدا کردن کوتاه قامتان در شهر گفت: از طریق فضای مجازی و دوستان و آشنایان شروع به جستجوی این عزیزان کردم و توانستم کوتاه قامتان را دور هم جمع بکنم.
بازیگر تبریزی درباره اصلی ترین هدف این انجمن توضیح می دهد و می گوید: اصلی ترین هدف ما در این موسسه این است تا کوتاه قامتان را به مردم بشناسانیم. زیرا که این افراد معلولیت جسمانی ندارند؛ بلکه تنها از نظر فیزیکی تفاوت هایی با دیگر افراد دارند.
وی اضافه کرد :ما در این موسسه تلاش می‌کنیم که کوتاه قامتان را با روحیات همدیگر آشنا کنیم و شاید این آشنا شدن موجب شود که باهم دیگر ازدواج کنند.
سرپرست انجمن کوتاه قامتان بلند همت درباره تلاش و کمک مسئولین سخن به میان می آورد و می گوید: تصمیمات خیلی خوبی در شورای شهر تبریز گرفته شد، اما تا کنون زیاد عملی نشده و به نتیجه ای دست نیافته ایم.
وی درباره تصمیماتی که در شورای شهر اتفاق افتاده توضیح می دهد: در جلسه شورا قرار بر این شد که رستورانی در اختیار کوتاه قامتان قرار بدهند و همه اعضا در آنجا مشغول به کار شوند که هم از نظر توریستی برای شهر خوب بود و هم بستری برای فعالیت کوتاه قامتان باشد؛ اما ما متوجه شدیم مکانی که در اختیار ما قرار می گیرد شخصی است و می خواهد از وجود ما سوء استفاده های مالی به نفع خود انجام دهد و بنابراین این طرح را قبول نکردیم.
اسکندری ادامه داد: در مزایده بوفه پارک ائل گلی تبریز شرکت کردم که خوشبختانه در این مزایده برنده شدم و کوتاه قامتان درآنجا مشغول به کار شدند؛ اما باتوجه به محدویت های بوجود آمده از کرونا ما در آنجا متضرر شدیم و از شهردار درخواست کاهش اجاره بها کردیم و در شورای شهر این لایحه تصویب شد و در این مورد حواشی زیادی به وجود آمد.
وی گفت: با توجه به محدودیت های کرونایی و متضرر شدنمان متاسفانه مجبور شدیم فقط با ۲ نفر از کوتاه قامتان مشغول به کار باشیم که با بازگشت به شرایط عادی این تعداد را به ۶نفر نیز افزایش خواهیم داد.
فریبا اسکندری در پاسخ به اینکه حواشی و خبرهایی در مورد عدم استفاده از کوتاه قامتان می گوید: آقای مسئول فرض کنید من در آنجا فقط برای یک نفر شغل ایجاد کرده ام‌. شما برای چندین نفر از کوتاه قامتان کار داده اید؟ در بسیاری از بخش ها می توان از کوتاه قامتان استفاده کرد که متاسفانه استفاده نمی شود‌. ما در بوفه فقط با کوتاه قامتان کار می کنیم.
وی از حمایت های مردم از کوتاه قامتان قدردانی می کند و می گوید: خیلی از مردم به ما لطف داشتند و اعلام کردند که می توانند برای این عزیزان کار بدهند، اما من موافق این کار نبودم زیرا که اگر همه این افراد کنار هم کار کنند بهتر است چون می توانند همدیگر را بهتر درک کنند‌.
همچنین فریبا اسکندری درباره مشکلاتشان سخن به میان آورد و گفت: ما توانایی سوار شدن به اکثر اتوبوس ها را نداریم یا نمی توانیم به خاطر بلندی عابر بانک ها از آن استفاده کنیم و همچنین در پیدا کردن پوشاک به مشکل فراوانی برمی‌خوریم که اغلب این مشکلات را می توان به همت مسئولان حل کرد.
در پایان این هنرمند کوتاه قامت گفت: من از مسئولان تقاضا دارم فقط یک بار خود را جای خانواده کوتاه قامتان قرار دهند و ببینند که اعضای خانوادشان امکان ازدواج و کار ندارد و چاره ای بیندیشند تا ببینند برای این افراد چه کاری می توانند انجام دهند و در پایان از مردم با فرهنگمان که همیشه به ما لطف داشته اند تشکر و قدردانی می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار