آموزش و پرورش استان گیلان برگزار می کند:

آغاز پویش « پرستار فداکار » به یاد همه عزیزان کادر پزشکی

رشت ( پانا) - این پویش با محوریت گرامیداشت پرستاران گیلانی شهید در مقابله با ویروس کرونا از ۲۴ آذر آغاز شده و تا ۴ دی ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۴۷۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز پویش « پرستار فداکار » به یاد همه عزیزان کادر پزشکی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، در میان شغل های گوناگون، برخی شغل ها دارای ویژگی اخلاقی و انسانی است؛ زیرا افزون بر این که با امور روزمره افراد جامعه سرو کار دارد، تأثیر به سزایی در سلامت و تربیت جامعه نیز ایفا می کند. از جمله این مشاغل، می توان پرستاری را نام برد. پرستاری، از شریف ترین شغل هاست؛ زیرا خدمتی بزرگ به افراد همنوع و بیماران به شمار می آید. پرستاری عشق است؛ عشق به خالق و مخلوقات. عشق به خالق است در رسیدگی به مخلوقات خدا، و عشق به مخلوق است در اطاعت خالق و رسیدگی و اهتمام به دردهای همنوعان و سلامت جامعه و با این هدف است که عمل پرستار، محبوب حضرت حق می گردد.

در کشورمان نیز ۵ جمادی الاولی زادروز باسعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها روز پرستار نام گذاری شده است. با شیوع کرونا و جان فشانی های بی دریغ این فرشتگان سپیدپوش، بیش از پیش نقش آنان در ارتقای سلامت کشور بر همگان آشکار گشته است.

آموزش و پرورش استان گیلان نیز در گرامیداشت این روز اقدام به برگزاری پویش « پرستار فداکار » کرده است تا گامی هر چند کوچک در تبیین جایگاه رفیع این عزیزان در جامعه و به ویژه در ذهن و دل آینده سازان این مرز و بوم برداشته شود.

در این پویش که به یاد شهیدان مدافعان سلامت: ناهید نوشاد، تهمینه ادیبی، نرجس خانعلی زاده، شهربانو جعفری، غلامرضا وثوقی کیا و علی شیخ مرادی برگزار می شود، دانش آموزان و فرهنگیان عزیز می توانند آثار خود را در رشته های: شعر، داستان، عکس، طراحی پوستر، نماهنگ، دکلمه و تولید محتوا از طریق فضای مجازی شاد به مدیران و معاونان پرورشی مدارس ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار از ۲۴ آذر تا ۴ دی ماه ۹۹ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار