در نشست هم اندیشی وزیر آموزش و پرورش با مدیران زن سراسر کشور؛

دانشگاه فرهنگیان؛ گلوگاه خروج زنان و مادران آینده ساز کشور

تهران (پانا) - در نشست هم اندیشی وزیر آموزش و پرورش با مدیران زن سراسر کشور، دانشگاه فرهنگیان گلوگاه خروج زنان و مادران آینده ساز کشور معرفی و بر اهتمام مسئولان به تربیت اقتصادی و آموزش مهارت‌های هنری دانشجو معلمان دختر تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان؛ گلوگاه خروج زنان و مادران آینده ساز کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، روز گذشته، نشست هم اندیشی محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش با حضور معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این نشست ویدئوکنفرانس، فاطمه ممیزی، سرپرست پردیس زینبیه، در جمع مدیران زن این وزارت از سراسر کشور، از جایگاه خاص و ویژه دانشگاه فرهنگیان و تربیت و توانمندسازی معلمان تراز نظام جمهوری اسلامی به عنوان هنرمندانه ترین فعالیت این دانشگاه سخن گفت و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر معرفی دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور و در درجه نخست بودن مسائل این دانشگاه، دلیلی محکم بر این ادعا است.

ممیزی، تاکید کرد: این دانشگاه نه تنها معلم تربیت می کند، بلکه تامین و تربیت و توانمندسازی منابع انسانی، مدیران، معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش را نیز عهده دار است.

سرپرست پردیس زینبیه، تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان، علاوه بر تربیت معلمانی کارآمد، اثربخش، عدالت محور و مشارکت جو، پرورش مادرانی وظیفه شناس، همسرانی مسئولیت پذیر و مدیرانی مدبر نیز در اولویت است.

این مقام مسئول، با اشاره به مدیریت خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، استفاده بهینه و صددرصدی از فضاهای موجود پردیس ها و مراکز، جذب و افزایش حداکثری دانشجو معلمان، تلاش به منظور توسعه زیرساخت های الکترونیکی و آموزش مجازی در شرایط کنونی را از جمله فعالیت های مثبت رئیس دانشگاه برشمرد.

ممیزی، از کمبود نیروی انسانی در دانشگاه سخن گفت و با ارائه سه راهکار پیشنهادی ادامه داد: جذب تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل برخوردار از کارنامه درخشان طی سال های تحصیل و موافقت با ماموریت و انجام تعهد خدمت این افراد در دانشگاه، تسریع روند موافقت با ماموران پیشنهادی از سوی دانشگاه، موافقت و همراهی با جذب نیروهای جدید و جایگزین افراد بازنشسته از جمله راهکارهای پیشنهادی برای ارتقای این دانشگاه به شمار می رود.

سرپرست پردیس زینبیه، با اعلام کمبود اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، موافقت وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری برای جذب هیات علمی مورد نیاز این دانشگاه را راهکار پیشنهادی ذکر و ادامه داد: کمبود فضاهای آموزشی و خوابگاهی به نسبت دانشجویان جذب شده، حائز اهمیت است.

این مقام مسئول، اختصاص بودجه برای ساخت و تکمیل فضاهای موجود در پردیس ها و مراکز، جذب و هدایت خیرین مدرسه ساز به سمت دانشگاه فرهنگیان، بازگشت فضاهای متعلق به دانشگاه و استفاده از ظرفیت های موجود و بلااستفاده را از جمله راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات دانست.

وی، همچنین با یادآور شدن کسورات دانشجویی و انجام آن بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیات امنای دانشگاه به ریاست روحانی، رئیس جمهور، دستور کسر از حقوق به صورت متمرکز از سوی وزارت آموزش و پرورش و اختصاص بودجه لازم برای جلوگیری از کسر حقوق دانشجو معلمان به دلیل قابل قیاس نبودن آن با دیگر دانشگاه ها را راهکار پیشنهادی دیگر عنوان کرد.

ممیزی، مدیریت کلیه فعالیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی پردیس ها را تعبیه شده در یک پست معاونت دانست و اظهار داشت: هر کدام از این فعالیت ها معاونتی مختص به خود همچون دیگر دانشگاه ها می طلبد.

سرپرست پردیس زینبیه، با اشاره به اقدامات اثرگذار و ثبت شده در کارنامه علمی و پژوهشی معاون رئیس‌جمهور و اهتمام وی به توانمندی و شایستگی زنان در مدیریت امور محوله در هر پست و جایگاه، یاری رساندن به همه دختران و زنان توانای جامعه و همچنین لزوم توجه جدی وزیر آموزش و پرورش و ابتکار، معاون رئیس‌جمهور به ساحت های تربیتی و مسئولیت های مهم آن وزارت در راستای اجرای سند تحول بنیادین، با اشاره به 60 درصد جمعیت دختر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، این دختران را سرمایه های گرانقدر فرزندان این مرز و بوم دانست و تصریح کرد: دانشجو معلمان ما حافظان قرآن و قاریان خوش الحانی هستند که حفظ و هدایت مسیر این افراد و استفاده از این ظرفیت مناسب برای تقویت دیگر دانشجو معلمان، همان توجه به ساحت عبادی، دینی و تربیت اخلاقی سند تحول بنیادین است.

وی، تاکید کرد: آموزش و پرورش مهارت های هنری دانشجو معلمان دختر، کمک کننده تربیت اقتصادی و هنری آن ها به شمار می رود. همچنین تلاش به منظور انجام فعالیت های ورزشی، تضمین کننده سلامت روح و روان این افراد به عنوان یک معلم است.

ممیزی، خاطر نشان کرد: تمام این فعالیت ها محقق نخواهد شد، مگر با عزم و اراده ای ملی و اختصاص بودجه ای لازم که تضمین کننده انجام برنامه ها خواهد بود.

این مقام مسئول، دانشگاه را گلوگاه خروج زنان و مادران آینده خواند و گفت: این افراد ستون خیمه خانواده و رکن وزین جامعه هستند.

سرپرست پردیس زینبیه، حضور زنان مستعد، تحصیل کرده، کاردان و دارای اراده آهنین را در ستاد و صف دانشگاه فرهنگیان، تسریع کننده اهداف دانشگاه ذکر و به نمایندگی از این جامعه خواستار توجه بیش از پیش و برقراری عدالت جنسیتی در سطوح مختلف مدیریتی و رعایت حقوق مادی و معنوی آن ها در قوانینی نظیر ساعات کار، مرخصی ها و زمان بازنشستگی شد.

ممیزی، در پایان هزینه برای آموزش و پرورش را سرمایه گذاری برای آینده کشور اعلام و کمک به این مهم را توجه به هشدار جدی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص قصور و کوتاهی در حق دانشگاه فرهنگیان ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار