معاون سازمان پژوهش: کتاب درسی مبناست اما توقف‌گاه نیست

تهران (پانا) - به عقیده معاون برنامه‌ریزی و تولید بسته‌های یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کتاب درسی مبناست اما توقف‌گاه نیست چرا که هدف ما گذر از برنامه درسی حافظه محور است.

کد مطلب: ۱۱۴۷۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون سازمان پژوهش: کتاب درسی مبناست اما توقف‌گاه نیست

علی محبی معاون برنامه‌ریزی و تولید بسته‌های یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در آئین اختتامیه نهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد که صبح امروز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه ۹۹ در ساختمان سازمان پژوهش برگزار شد درباره اهمیت علم و پژوهش اظهار کرد: هیچ مکتبی به اندازه اسلام و هیچ کتابی به اندازه قرآن به بحث پژوهش و تفکر و علم نپرداخته است. بیش از ۸۵ درصد محتوای قرآن کریم به طور مستقیم و غیرمستقیم به این مباحث پرداخته است. در سوره بقره آیه ۲۵۹ موضوع آزمایش میدانی مطرح می‌شود که طی آن موضوع رستاخیر و زنده‌شدن را بیان می‌کند. در اسلام در پذیرش اصول دین تقلید پذیرفته شده نیست. امروز شاهراه ورود به خودکفایی و پیشرفت پیشرفت علمی است.

وی درباره پژوهش در تعلیم و تربیت رسمی کشور به برنامه درسی پژوهش محور اشاره کرد و گفت: در این برنامه درسی کتاب مبناست اما توقف‌گاه نیست. اگر چنین باشد نتیجه نظام کنکورمحوری می‌شود که به نظر بسیاری استعدادکش است. هدف ما گذر از برنامه درسی حافظه محور است.

محبی ادامه داد: امروز بهترین فرصت در راهنمای برنامه درسی در اختیار ما قرار دارد تا جستجوگری و مسئله محوری را مورد توجه قرار دهیم.

وی درباره پژوهش در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: ما از طریق برگزاری کارگاه‌های مسئله شناسی توانستیم اولویت‌های پژوهشی سازمان را طی ۱۰۰ موضوع مشخص کنیم. برای انجام پژوهش‌های مورد نیاز بسته‌های یادگیری، نیاز به شورای پژوهشی داریم تا از اندیشه صاحب‌نظران استفاده کنیم تا انشاالله این اولویت‌ها را در سال ۹۹ به انجام برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار