تاکید معاون پرورشی بر تجهیز اردوگاه‌ها به فناوری‌های نوین

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خواستار تجهیز اردوگاه‌ها به فناوری‌های نوین شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکید معاون پرورشی بر تجهیز اردوگاه‌ها به فناوری‌های نوین

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست مدیران اردوگاه های کشوری ضمن خوشامدگویی گفت: بعد از هر نشست و جلسه ای باید از خود این سوال را بپرسیم که چه مسائلی از مسائل کشور را حل کرده ایم.

وی ادامه داد: از روسای اردوگاه های کشوری که در این شرایط بسیار سخت این فضاها را نگهداری و صیانت می‌کنند تشکر و تجلیل می‌کنم همچنین از بخش‌های مختلف ستاد که نگاه ویژه‌ای به فعالیت های معاونت پرورشی و فرهنگی دارند و حمایت لازم از این بخش را می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اثر انسان‌ها در جامعه ماندگار است همانگونه که ائمه و بزرگان ما در ذهن جامعه باقی مانده اند لذا افرادی که منشأ خیر بودند و اکنون به دلایل قانونی بازنشسته می‌شود اگر اثر مفیدی از خود داشته باشند در ذهن‌ها باقی خواهند ماند.

وی افزود: در حوزه اردوگاهها باید نگاهی کلان به اردوها و اردوگاه ها در کشور داشته باشیم اردوگاه و اردو ها باید به صورت جامع دیده شوند که بتوانیم اولویت بندی کنیم و مسائل را حل کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه نگاه خرد به مسائل داریم باید نگاه‌مان کلان باشد طرح جامع اردویی که تدوین شده است قطعه کوچک از نظام جامعه اردویی است که البته باید کامل شود.

کاظمی با اشاره به نظام جامع اردویی گفت: مهمترین مسئله در نظام جامع اردویی دستورالعمل جامع اردوها ست که بازنویسی و ابلاغ نیز شده است اساسنامه اردوها در شورای عالی آموزش و پرورش در حال پیگیری است و آیین نامه مالی ویژه‌ای برای اردوگاهها مورد نیاز است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استفاده از فناوری در بخش های مختلف گفت: اردوگاه‌ها نظام فناورانه ای ندارند باید زیرساخت اردوگاه ها مجهز به فناوری‌های نوین شود که همه رویدادهای اردوگاهها در آن دیده شود.

وی ادامه داد: نیروی انسانی و ساختار اردوگاهها نیاز به نگرش جدید دارد تا این ذخایر و فضاها از بین نرود و اردوگاههای کشوری باید در این بین اولویت داشته باشند مسائلی مانند ایمنی و امنیت اردوگاه ها از اهم واجبات است و تمامی فرایندهای ایمنی اردوگاهها باید فراهم شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اردوگاه های کشوری با مدلی متفاوت از سایر اردوگاه ها مدیریت می شوند لذا باید استراتژی و سیاست های مدیریت در اردوگاه ها و اردوهای کشوری تدوین شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اردوگاه ها را به تنهایی با منابع دولتی نمی توان اداره کرد و باید از فرصت هایی که می توان از بخش خصوصی استفاده کرد بهره برد.

در ادامه این نشست روسای اردوگاه های کشوری به بیان دیدگاه های خود و چالش هایی که در اردوگاه های تحت نظر خود دارند پرداختند و سوالات حقوقی، نیروی انسانی و بودجه ای را از مهمانان این نشست به عمل آوردند.

در ادامه جلسه اردستانی، مدیرکل دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی گفت: رویکرد دفتر حقوقی حمایتی و هدایتی است بخش حقوقی وزارت خانه فلسفه وجودی اش حمایت از بخش های مختلف آموزش و پرورش است.

وی گفت: اردوگاه‌ها باید نگاهی نو به ماموریت ها و کارکردهای خود داشته باشند لذا باید یک برنامه راهبردی تدوین شود یعنی کجا هستیم و قرار است به کجا برویم و در این بین می‌توانیم از نقش تشکل های دانش آموزی استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار