اهدای اعتبارنامه های اعضای مجلس دانش آموزی شهر تهران

ولی پوری: آموزش و پرورش پدر و مادرهای نسل آینده را تعلیم می دهد

تهران (پانا) - معاون پرورشی شهر تهران در اولین جلسه اعضای دهمین دوره مجلس دانش آموزی شهر تهران بر تغییر نگرش مسئولین، والدین و دانش آموزان نسبت به ظرفیت شناسی و توجه به سلایق دانش آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: آموزش و پرورش پدر و مادرهای نسل آینده را تعلیم می دهد

اولین جلسه حضوری نمایندگان مجلس دانش آموزی شهر تهران در روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۹/۲۵ در ساختمان سازمان دانش آموزی شهر تهران برگزار شد.
این جلسه با حضورعباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران و مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران و زاهد احمدی، معاون سازمان دانش آموزی شهر تهران و فائزه صادق، مسئول و کارشناس مجلس دانش آموزی و اعضای مجلس دانش آموزی شهر تهران با رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران گفت: ما در آموزش و پرورش نیازمند تغییر نگرش مسئولین و اولیا و خود دانش آموزان هستیم. برای مثال یک ولی دانش آموز باید قبول کند که ظرفیت فرزندش حدی دارد و به علایق دانش آموز احترام بگذارد.
وی افزود: این نوع نگرش در هدایت تحصیلی بسیار آشکار است. آموزش و پرورش دانش آموز تربیت نمی کند، بلکه پدر و مادران آینده را تعلیم می دهد و این مساله دارای اهمیت زیادی است.

در ادامه عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران ضمن خیر مقدم جهت حضور معاون پرورشی شهر تهران و نمایندگان مجلس دانش آموزی گفت: در این نشست نمایندگان مجلس دانش اموزی شهر تهران حضور دارند که شامل شش نفر از حوزه دختران و شش نفر از حوزه پسران و یک دانش آموز اقلیت ارمنی انتخاب شده است. در دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشوری هم این افراد عضو اند.

باستانی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این جلسه ابلاغ مشاور مدیرکلی و توضیح راجع به شرح وظایف هریک از اعضاست گفت: هفته آینده افتتاح مجلس دهم دانش آموزی را داریم و شنبه انتخابات هیات رییسه مجلس دهم برگزار شده تا پست ریاست و نایب رییسی و منشی و کارپردازی انتخاب شود. همچنین شهر تهران برای نایب رییسی و کارپردازی دو گزینه معرفی کرده است که اگر رای بیاورند به مجلس کشوری راه پیدا می کنند.

همچنین زاهد احمدی، معاون سازمان دانش آموزی شهر تهران مجلس دانش آموزی را یک مجلس صنفی و مشورتی، در دل وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: ما باید به این دستگاه عظیم تعلیم و تربیت کمک کنیم.

در ادامه نمایندگان مجلس دانش آموزی شهر تهران در این جلسه در خصوص دغدغه دانش آموزان، مشکلات شبکه شاد، سند تحول بنیادین و عدالت دانش آموزی گفتگو کردند. در پایان این جلسه اعضای مجلس دانش آموزی شهر تهران اهداف و مشکلات را بیان کردند و نظرات و پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به مسئولان ارائه دادند.

در انتهای نشست اعتبارنامه های اعضای مجلس دانش آموزی شهر تهران توسط مجتبی ولی پوری اهدا شد.

*مبینا سبزه علی، خبرنگار دانش آموز منطقه14 و عضو مجلس دانش آموزی شهر تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار