رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه  الزهرا تبریز؛

علم بومی، نشانه اقتدار و عزت یک کشور است

تبریز (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا تبریز گفت زمانی که نتوان اقتصاد، فرهنگ و سیاست و... را مبتنی برعلم بومی خود کرد، در رسیدن به اهداف در آن حوزه ناکامی رقم می خورد. بر این اساس پژوهش در یافتن حقیقت، زندگی بهتر و رسیدن به پیشرفت و تعالی یاری می کند.

کد مطلب: ۱۱۴۶۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
علم بومی، نشانه اقتدار و عزت یک کشور است

پردیسهای فرهنگیان آذربایجان شرقی با 19 رشته در آموزش ابتدایی، علوم تربیتی، مشاوره و فعالیتهای پرورشی، آموزش ریاضی، آموزش ادبیات فارسی، آموزش زیست شناسی، آموزش فیزیک، آموزش شیمی، آموزش کودکان استثنایی، آموزش زبان انگلیسی و آموزش علوم تجربی در حال فعالیت هستند.

این دانشگاهها با تعداد 46 نفر هیئت علمی، 9 نفر مامور آموزش و پرورش، 3 هزار و 57 نفر دانشجوی کارشناسی پیوسته،37 دانشجو در دو رشته کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی و ادبیات فارسی، 521 نفر مهارت آموز در وضعیت موجود که قرار است امسال هزار و 540 مهارت آموز جدید در رشته های شانزده گانه وارد دانشگاه شوند؛ مشغول فعالیت هستند.

در این میان دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا آذربایجان شرقی با یک هزار و ۲۱۸ دانشجو ، ۲۴۰ مهارت آموز، ۱۸ نفر هیئت علمی و ۶ نفر مامور از آموزش و پرورش در حال فعالیت است.

هما رحمانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پانا ضمن تبریک هفته پژوهش از برنامه های این هفته دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از این برنامه ها می توان به برگزاری مسابقات مجازی، کارگاه منطق فازی و جعبه ابزار آن، مسابقه کتابخوانی با موضوع"چرا باید فکر کنیم"، کارگاه عکاسی، کارگاه فناوری تخصصی رشته زیست شناسی و کارگاه مقاله نویسی رشته ریاضی اشاره کرد.
وی ادامه داد: در هفته پژوهش حداقل هفت کار انجام می‌دهیم که باعث افتتاح نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان استان می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا افزود: دانشجویان و اساتید برتری در حوزه پژوهش داریم و دانشجویانی که در جشنواره های مختلف پژوهشی موفق به کسب رتبه شدند و در این هفته مورد تقدیر قرار می گیرند.

رحمانی در مورد افتخارات دانشگاه گفت :در دو سال متوالی، در رهنامه ۴۰ ماده ای سازمان دانشگاه فرهنگیان، توانستیم رتبه نخست را به دست آوریم و نیز در ۳۱ استان کشور رتبه اول را کسب کرده باشیم و‌ رتبه خود را نسبت به سال قبل ارتقا دادیم.

وی به برگزاری یک همایش ملی و یک جشنواره استانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: هرگز نباید از وضعیت خود راضی باشیم بلکه باید تلاش های فراوان انجام دهیم تا وضعیت خود را بالاتر برده و طبق گفته های رهبری در مثلث قدرت، ثروت و دانش جای داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا خاطر نشان کرد: بخش علم و دانش در این مثلث مهمتر از بقیه است. در حال حاضر کشورهای توسعه یافته کشورهایی هستند که برعلم بومی خود تکیه می کنند.علم بومی نشانه اقتدار و عزت یک کشور است. تا زمانی که نتوانیم اقتصاد، فرهنگ و سیاست و...خود را مبتنی بر علم بومی خود کنیم، در رسیدن به اهداف در آن حوزه ناکام خواهیم بود. پژوهش ما را در یافتن حقیقت، زندگی بهتر و رسیدن به پیشرفت و تعالی یاری می کند.

رحمانی ادامه داد: سطح پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در سطح قابل قبولی است ولی مطلوب نیست.مشارکت اساتید و دانشجویان و ترغیب آنها در کارهای پژوهشی این سطح را بالا خواهد برد.

وی افزود: دانشجویان باید الفبای پژوهش را بیاموزند تا بتواننددر همایشها، ترجمه های کتب، نوشتن کتاب و ارائه مقالات فعالیت داشته باشند.کارهای تیمی اساتید همراه دانشجویان این عمل را سهولت می بخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار