کار مشترکی از شبکه سحر و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛

راهیابی «فرزندان شب» به جشنواره «جیفونی» ایتالیا

تهران (پانا)- فیلم مستند «فرزندان شب» کاری از بهروز نورانی پور، محصول مشترکی از شبکه سحر و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به جشنواره «جیفونی» ایتالیا راه یافت.

کد مطلب: ۱۱۴۶۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی «فرزندان شب» به جشنواره «جیفونی» ایتالیا

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، فیلم مستند «فرزندان شب» ساخته بهروز نورانی پور به بخش مسابقه پنجاهمین دوره جشنواره «جیفونی» ایتالیا راه یافت.
این جشنواره در پنجاهمین دوره از 6 تا 10 دی ماه 99 در کشور ایتالیا برگزار خواهد شد و فیلم مستند بلند «فرزندان شب» در بخش مسابقه مستند جشنواره شرکت خواهد کرد.
جشنواره فیلم «جیفونی» یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم و رویداد های سینمایی کودکان و نوجوانان جهان است که پنجاهمین دوره خود را در کشور ایتالیا خواهد گذراند.
مستند «فرزندان شب» زندگی نوجوانان پاکستانی است که ضمن گذراندن دوره آموزش ایدئولوژیک در مدارس مکتب دولت اسلامی، اغفال شده و در لوای داعش در سوریه تحت آموزش های کشتار انسانی در می آیند.
این مستند با مرور زندگی این کودکان در مصاحبه با آنان که اینک در دوره اسارت در زندان به سر می برند، معصومیت کودکانه همراه با خشونت آموزش دیده را به تصویر می کشد.
ظهور گروهک تروریستی داعش در منطقه و جهان و جنایت های آنان و توجه جهانیان به این موضوع، محور محتوایی این مستند است.
از عوامل دیگر که در تولید مستند «فرزندان شب» نقش داشته اند: بهروز باتمانی؛ تصویر بردار، فرهاد عسگری؛ صدابردار، لقمان سخنور؛ تدوینگر، صداگذار : مسلم رضوی، گوینده: اقدس بهزادی پور و آهنگساز: مسعود سخاوت دوست است .
مستند «فرندان شب» پیش از این در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت حائز جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند شد و در مهرماه گذشته در اولین اکران جهانی خود در بخش رسمی مسابقه مستند بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان BUSAN کره‌جنوبی نیز به نمایش درآمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار