جزئیات دومین نشست ستاد هماهنگی انتخابات 1400

تهران (پانا) - دومین نشست ستاد هماهنگی انتخابات ۱۴۰۰ برای برنامه‌ریزی انتخابات‌ سراسری و میاندوره‌ای خرداد سال آینده، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات دومین نشست ستاد هماهنگی انتخابات 1400

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیداسماعیل موسوی گفت: در این جلسه، ضمن بررسی برنامه‌های آتی برای اجرای فرایندهای مختلف انتخابات، درخصوص آموزش عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخابات در سطوح استانها، شهرستانها و بخشها بحث و بررسی و مقرر شد دوره‌های آموزشی با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات الکترونیک اجرا شود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور هم چنین گفت: جلسات هماهنگی با شورای نگهبان در حال اجراست و پیرامون فرایندهای مختلف انتخابات گفتگو و تصمیم گیری می شود.

موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، اعلام کرد: اخیراً هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و فرایندهای اجرایی انتخابات شوراها با این هیات هماهنگ می شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به فراخوان وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط کرونا گفت: خوشبختانه تعداد زیادی از حقوقدانان، فعالین سیاسی و اجتماعی، روزنامه نگاران و خبرنگاران و اقشار مختلف مردم ایده ها و پیشنهادات خود را از طریق پرتال وزارت کشور به ما منتقل کرده اند که در حال بررسی و جمع بندی است. ضمن تشکر از هم اندیشی آنان با وزارت کشور، نتایج بررسی‌ها را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

وی همچنین افزود: در شهریورماه امسال انتخابات در شرایط کرونایی را برگزار کردیم که قطعاً از تجربه برگزاری این انتخابات استفاده خواهیم کرد. علاوه بر آن، اخیراً در برخی از کشورهای کوچک و بزرگ نیز در شرایط کرونایی، انتخابات سراسری یا محلی برگزار شده است که با همکاری همکارانمان در وزارت خارجه این تجربیات را به دریافت و تجمیع کرده ایم و مطابق با شرایط از آن ها بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور هم چنین گفت: بدون تردید تلاش ما بر این خواهد بود که انتخابات ۱۴۰۰ در کمال صحت و امنیت و با مشارکت گسترده برگزار شود و تامین سلامت مجریان و دست اندرکاران انتخابات و مردم عزیزی که برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند برای ما بسیار مهم و حیاتی است لذا با همفکری با دیگران و بهره‌گیری از تجربیات داخلی و خارجی برای تحقق آن کوشش خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار