رئیس سازمان بهزیستی

تحصیل 10 هزار دانشجوی دارای معلولیت در دانشگاه‌ها؛ بهزیستی شهریه این دانشجویان را پرداخت می‌کند

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۱۰ هزار دانشجوی دارای معلولیت در دانشگاه ها تحصیل می‌کنند، گفت افرادی که دارای معلولیت شدید هستند باید کل شهریه آنها از سوی این سازمان پرداخت شود.

کد مطلب: ۱۱۴۶۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل 10 هزار دانشجوی دارای معلولیت در دانشگاه‌ها؛ بهزیستی شهریه این دانشجویان را پرداخت می‌کند

وحید قبادی دانا در نشست با دانشجویان نخبه دارای معلولیت افزود: از سال گذشته برای دانشجویانی که در دانشگاه دولتی پذیرفته می شوند کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته ایم که از ۴۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان است. تحصیل در فضای مجازی مشکل دیگر برخی معلولان است. سازمان به عنوان کمک هزینه لازم برای تهیه لپ تاپ ۱۰ میلیون تومان برای ۵۰ دانشجوی نخبه واریز کرده یا می کند.

وی گفت: برای ۶ دانشجویی هم که رتبه زیر هزار گرفتند لپ تاپی برای قدردانی اهدا شده است.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: ۱۵۸ هزار نفر از دانش آموزان دارای معلولیت در مدارس سطح کشور تحصیل می کنند که ۸۰ هزار در مدارس استثنایی و بقیه در سایر مدارس عادی هستند. افراد دارای معلولیت را باید به عنوان بزرگ ترین اقلیت جهان بپذیریم و حقوق آنها را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه افراد معلول باید بتوانند زندگی مستقل با شان و منزلت اجتماعی تجربه کنند، گفت: مناسب سازی فضاها باید انجام شود. راه درازی برای این کار داریم تا مثل بسیاری از کشورها معلولان را در سطح جامعه ببینیم. اگر آنها را اینجا کمتر می بینیم برای این است که شرایط برای حضور فعال آنها نیست.

به گفته قبادی دانا، از ۵۰ دانشجوی نخبه ای که در این نشست دعوت کرده ایم هفت نفر در رشته پزشکی، چهار نفر در داروسازی، دو نفر در دندانپزشکی، ۶ نفر در رشته حقوق، ۲۱ نفر در رشته های مهندسی و سایر رشته های زبان و هنر تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار