دولت بودجه سازمان نوآوری‌های دفاعی را 256درصد افزایش داد

تهران (پانا) - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از افزایش ۲۵۶ درصدی بودجه سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دولت بودجه سازمان نوآوری‌های دفاعی را 256درصد افزایش داد

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست مشاوران ایثارگر وزرا که با حضور مدیران بنیاد شهید کشور در محل ستاد وزارت دفاع برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند شهید محسن فخری زاده اظهار کرد: وزارت دفاع همچنان در حال و هوای شهادت دکتر فخری زاده هست و داغ فقدان این دانشمند بر ما سنگینی می‌کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب پس از ترور شهید دانشمند فخری زاده فرمودند: "دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت. "

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دشمن در این حادثه به دنبال ایجاد وقفه در روند حرکت علمی و سرعت پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نوین بود افزود: دشمن به خوبی فهمید در عرصه‌های نوظهور و بدیع به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کردیم که برای جمهوری اسلامی ایران اقتدار آفرین بوده است؛ لذا با این اقدام تلاش کرد روحیه مردم را تضعیف و به امنیت و اقتدار ایران خدشه وارد سازد.

وزیر دفاع ادامه داد: موضوعات موشکی ما خار چشم دشمنان شده و ما هر روز توان و قدرت موشکی خود را تقویت کرده‌ایم اما باید بدانید که فرهنگ شهادت اولی‌تر از همه این پیشرفت‌ها است و ملتی که فرهنگ شهادت داشته باشد سلطه پذیر نیست و دشمن نمی‌تواند بر آن ملت فائق آید. در واقع چیزی که کشور را در برابر زورگویی و بی منطقی‌های نظام استکبار بیمه می‌کند، فرهنگ شهادت آن ملت است.

وی با بیان اینکه سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی با جدیت بیشتری نسبت به قبل تلاش خواهد کرد، گفت: تمامی کارکنان و مدیران وزارت دفاع بعد از ترور این شهید والا مقام عزم خود را برای ادامه راه فخری زاده جزم کردند و دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی نیز در اقدامی شایسته، بودجه سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی را ۲۵۶ درصد افزایش داد.

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران کار خود را به خوبی انجام داده‌اند، گفت: آنها با اهدای جان خود و در طبق اخلاص گذاشتن ارزشمندترین عنصر حیاتی خود تکلیف خود را به خوبی انجام دادند و ما وظیفه داریم به بهترین نحو یاد و خاطره این عزیزان و فرهنگ شهادت را زنده نگه داریم. ما باید قدردان شهدا، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان باشیم و تاکنون نیز نتوانستیم حق واقعی بخشی از این عزیزان را ادا نماییم و ضروری است رسیدگی به آن بخش با سرعت و اهتمام بیشتری دنبال شود.

وزیر دفاع گفت: اگر کسی در هر لباسی کاری برای دفاع از میهن انجام می‌دهد و جانفشانی می‌کند باید اطمینان خاطر داشته باشد و یقین بداند کسانی همواره قدردان تلاش و مجاهدت‌های او خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار