برگزاری دوره توانمندسازی معلمان طرح مدرسه خوانا در چابهار

زاهدان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار گفت دوره توانمندسازی معلمان مجری طرح مدرسه خوانا در چابهار به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۱۴۶۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره توانمندسازی معلمان طرح مدرسه خوانا در چابهار

محسن آسکانی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: بسته تحولی مدرسه خوانا در مرحله نخست برای بیش از 12 مدرسه و 120 آموزگار، مدیر و معلم مقطع ابتدایی با هدف تعمیق و اثربخشی آموزش های چهارگانه بنیادین دانش آموزان با رویکرد مهارتی در بندر چابهار در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه 900 نفر از همکاران فرهنگی در بیش از 130 مدرسه ابتدایی به بیش از 27 هزار دانش آموز این مقطع این مهارت‌ها را آموزش می‌دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقطع ابتدایی از بنیادی ترین و مهمترین مقاطع آموزشی است باید برنامه‌ریزی کاربردی و عملیاتی برای تحقق برنامه های سندتحول بنیادین داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: برای تحقق سند تحول بنیادین نیاز است طرح هایی مثل طرح خوانا که می تواند مهارت های چهارگانه زبانی و زندگی را در دوران ابتدایی ارتقا دهد به بهترین نحو ممکن اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: در مرحله اول با برگزاری این طرح ملی امید داریم آموزگاران، مدیران و معاونان مقطع ابتدایی با فراگیری آموزش های بنیادین این طرح در کنار مهارت های قبلی در تربیت و آموزش دانش آموزان آینده نگر و اجتماعی تلاش کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار گفت: باعنایت به اینکه در این طرح روخوانی صرف مدنظر نیست، بنابراین کسب مهارت و تدبر در یادگیری دانش آموزان مورد تاکید است.
وی افزود: پرورش قدرت تخیل در دانش آموزان زمانی معنا پیدا می کند که یادگیری در دانش آموزان به سمت یادگیری مورد تاکید در سند تحول بنیادی یعنی یادگیری مهارتی حرکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار