رشد ۸۰ درصدی محصولات پتروشیمی در بورس کالا

تهران (پانا) - بررسی معاملات بورس کالای ایران در ۸ ماهه امسال بیانگر آمار مطلوب فروش شرکت‌های پتروشیمی است به طوری که تمام متغیر‌های معاملاتی در این حوزه با افزایش قابل توجه مواجه شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۶۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۸۰ درصدی محصولات پتروشیمی در بورس کالا

به گزارش صدا وسیما از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه امسال در مجموع ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش ۴۶۲ هزار میلیارد ریال در بورس کالا معامله شد که از نظر حجمی ۲۵ درصد و ازلحاظ ارزش معاملات به نسبت مدت مشابه سال گذشته با رشد ۸۰ درصدی مواجه شد سهم این حجم معاملات پتروشیمی از کل معاملات بورس کالا در حجم ۱۶ درصد و ارزش ۲۷ درصد بود.

نگاهی دقیق‌تر به جدول معاملات بورس کالا نشان می‌دهد که از مجموع ۳ میلیون و ۵۲۰ هزارتن معامله صورت گرفته، ۹۶۶هزار تن محصول به صورت سلف، ۲هزار و ۸۲۰ تن به شکل نسیه و دو میلیون و ۵۵۱ هزار تن محصول به صورت نقدی در بورس کالا دادوستد شد.

معاملات تالار پتروشیمی بورس کالا بر اساس اعلام بورس کالا در سه دسته بندی معاملات مواد پلیمری، شیمیایی و گاز‌ها و خوراک‌ها انجام می‌شود که در ۸ ماهه امسال دو میلیون و ۳۴۸هزار تن انواع مواد پلیمری، یک میلیون و ۱۶۹هزار تن مواد شیمیایی و دوهزار و ۴۸۰ تن گاز‌ها و خوراک‌ها مورد معامله قرار گرفته است.

در ۸ ماهه سپری شده امسال معاملات پلیمر‌ها از نظر حجمی ۱۸ درصد و از نظر ارزش ۴۹ درصد رشد داشت. همچنین حجم معاملات مواد شیمیایی ۴۱ و ارزش آن ۶۸درصد رشد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار