در گفت‌وگو با گادوین منشا صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر

گل گهر مسافر آسیاست

تهران (پانا) -  پسر آن سوی اقیانوس اطلس در قاره سیاه، در روزهای برزخی میان این همه ابر و باد و خاک، مدام پاگشایی می‌کند و به ماشین گلزنی سیرجانی‌ها بدل شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۶۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
گل گهر مسافر آسیاست

به‌گزارش ایران، 6 گل در 6 هفته برای مردی که مشق آقای گلی را در روزهای ملتهب می‌نویسد آماری امیدوارکننده است. کسی چه می‌داند، شاید تفنگداری که دور از سرزمین مادری‌اش پر از هوای پرواز است با بسته شدن پرونده لیگ، پرنده‌ای شود و سر به آسمان بساید. در ظهر آخرین روزهای پاییز، آفتاب پهنای صورت گادوین را پوشانده بود که با ما همکلام شد و به سؤالات خبرنگار«ایران» پاسخ داد. صحبت‌های آقای گل لیگ تا پایان هفته ششم پیش روی شماست.

در روزی که سنگر نفتی‌ها را شعله ور کردی، گل گهر باز هم باخت. تلخ نبود؟!
فوتبال همین است و نمی‌شود هر هفته برنده شد، اما شک نکنید گل گهر در بازی‌های پیش رو دوباره قدرت خود را به رخ خواهد کشید.ما تیم همدل و هماهنگی داریم و می‌خواهیم سورپرایز لیگ امسال باشیمِ. ما برمی گردیم.

یعنی آخر فصل قطار گل گهر در کدام ایستگاه آرام می‌گیرد؟
دلم روشن است که مستقیم می‌رویم آسیا و نام سیرجان را در قاره به گوش‌ها می‌رسانیم. با هدایت امیرخان و سنگ تمام بچه‌ها این اتفاق دور از دسترس نیست. بنویسید گادوین می‌گوید گل گهر از حالا مسافر آسیاست (می خندد).

انبار باروت گل گهر با امیر قلعه نویی راحت است؟
من مزد اعتماد امیرخان را با گل‌هایم دادم.خیلی خوشحالم که در حال حاضر یکی از مؤثرترین بازیکنان تیمم هستم. بعد هم...

بعد هم چی؟
بدون تعارف امیرخان بهترین مربی فوتبال ایران است و خوب می‌داند چطور باید در مقابل هر حریفی نتیجه بگیرد. او امسال برگ برنده گل گهر است. شما اگر بازی‌های ما را ببینید به حرفم می‌رسید.

گادوین الان با ۶ گل بالاتر از همه شکارچیان لیگ ایستاده. این نوار گلزنی ادامه خواهد داشت؟
چرا که نه. وقتی قرار است تیم بالای جدول قرار گیرد و برود آسیا من هم باید با فاصله آقای گل شوم. از شما چه پنهان موتور گلزنی‌ام تازه روشن شده و کسی نمی‌تواند سد راهم شود. این را از ته دل گفتم.

برای رقبایت خط و نشان می‌کشی!؟
من کار خودم را می‌کنم و راه دروازه‌ها را خوب بلدم. البته برای مهاجمین دیگر لیگ احترام قائلم اما یادتان باشد که من از این شش تا فقط یکی را با پنالتی زدم اما طالب ریکانی چهارتا پنالتی گل کرده. در ادامه مسیر هم کیفیت بازی و گل‌هایم را خواهید دید و خودتان قضاوت خواهید کرد.

همین حالا دلت برای لاگوس تنگ نشده. برای آن بندر مه آلود و شلوغ؟
آنجا زادگاه من است و دوستش دارم اما من سال‌هاست از خانه دورم. فوتبالیست‌ها چمدان در دست هر زمان یک گوشه دنیا هستند. من در ایتالیا زندگی کردم. در مالت بودم. الان هم که چند سالی است اینجا بازی می‌کنم. ایران و مردمانش را خیلی دوست دارم. تهران به من خوش می‌گذرد و احساس غریبی نمی‌کنم.

تهران یا سیرجان؟
خب تیم بیشتر تهران است و بازی‌ها در سیرجان برگزار می‌شود. من با تهران تله پاتی دارم و از قدم زدن در خیابان‌های این شهر کیف می‌کنم. البته سیرجان هم مردم خونگرمی دارد.

مقصد نهایی گادوین منشای ۳۱ ساله کجاست؟
فقط خدا از آینده خبر دارد. من فعلاً همه تمرکزم روی گل گهر است. اگر حرف‌های مربیان را گوش کنیم و بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و راهی آسیا شویم کار مهمی صورت گرفته. فعلاً مقصد اول و آخر من همین جاست. هیچ کس از فردای خودش خبر ندارد.

از اردوگاه قرمزها هم پرسیدیم. فکر می‌کنی ارتش سرخ بتواند اولسان هیوندای را زمینگیر کند؟
در اینکه نبرد بسیار سختی پیش روی پرسپولیس است تردید نکنید. اولسان تیم مقتدر و زهرداری است و از شرق می‌آید، اما معتقدم قرمزها اگر خودشان باشند و با همان اعتماد به نفس همیشگی بجنگند می‌توانند جام را به ایران بیاورند. ما یکبار تا چند قدمی فتح آسیا رفتیم اما نشد. نوبتی هم اگر باشد این دفعه نوبت پرسپولیس است که جشن قهرمانی بگیرد.

دور از آن خانه سرخ با بچه‌های پرسپولیس هنوز ارتباط داری؟
بله با همه آنها در تماس هستم و از حالشان باخبر. سیامک نعمتی که عشق من است و یکی از بهترین رفقایم در ایران. بشار رسن هم آقاست. او همیشه هوایم را داشته.

و بالاخره خاکریز بعدی. گل گهر می‌تواند از پل شهر خودرو رد شود؟
برای تیمی که دنبال پیشتازی است توقف هیچ مفهومی ندارد. مطمئن باشید سه امتیاز آن بازی توی جیب ماست. یکی دو گل هم خودم برایشان کنار گذاشته‌ام. گل گهر را دست‌کم نگیرید لطفاً.

ممنون گادوین. مواظب خودت باش!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار