حسینی خبر داد

راه‌اندازی 2 مدرسه جدید ویژه دانش‌آموزان جسمی حرکتی

۳۴۰ دانش‌آموز جسمی حرکتی از میز و صندلی استاندارد بهره مند می‌شوند/ سرانه آموزش منزل محور به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اعضای شورای راهبری و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استنشایی استان‌ها بیست و چهارمین نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی 2 مدرسه جدید ویژه دانش‌آموزان جسمی حرکتی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد: در حوزه دانش آموزان جسمی حرکتی 28 مدرسه مستقل در کشور داریم که با راه اندازی دو پروژه بی نظیر در یزد و تبریز تعداد مدارس خاص این دانش آموزان به 30 مدرسه خواهد رسید.

حسینی با بیان اینکه 7 هزار و 641 نفر معلول جسمی حرکتی در 360 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند اظهار کرد: از این تعداد 31 نفر نوآموز پیش دبستانی بدوتشخیص تا 4 سال ، 54 نفر نوآموز پیش دبستانی آمادگی یک و دو، 1003 نفر دانش آموز ابتدایی ، 421 نفر دانش آموز متوسطه اول ، 283 نفر دانش آموز متوسطه دوم و 5 هزار و 849 نفر دانش آموزان تلفیقی فراگیر می باشند.

معاون وزیر با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه دانش آموزان جسمی حرکتی اظهار کرد: تامین 8 نوع وسیله فن آورانه برای نوآموزان و دانش آموزان با مشکلات جسمی حرکتی 16 استان، ارائه آموزش های در منزل ویژه دانش آموز جسمی حرکتی شدید و برگزاری آزمون های تقویت بنیه علمی از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه این دانش آموزان است.

وی افزود: تامین 141 عدد میز و صندلی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی در سال جاری، تهیه 56 عنوان مکمل راهنمای معلم، تهیه 38 محتوای الکترونیکی ویژه دانش آموزان ابتدایی و 172 محتوای الکترونیکی ویژه دانش آموزان متوسطه جسمی حرکتی و بارگذاری در شبکه شاد از دیگر فعالیت های ارزنده صورت گرفته شده در حوزه دانش آموزان جسمی حرکتی است.

حسینی تصریح کرد: تا پایان سال 200 میز و صندلی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی نیز آماده و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و به این طریق 340 دانش آموز جسمی حرکتی از میز و صندلی استاندارد و مناسب سازی شده بهره مند خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه آموزش های منزل محور در سال جاری برای دانش آموزان جسمی حرکتی تقویت و استمرار یافته است گفت: در سال جاری صد در صد دانش آموزان جسمی حرکتی که نیاز به آموزش های منزل محور داشته اند تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و سرانه اختصاص یافته به این دسته از دانش آموزان از 6.5 میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی گفت: تعداد رشته های مهارتی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی متناسب با نیاز جامعه و توان این دانش آموزان باید افزایش پیدا کند. سامانه ندای همراه و اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی باید بیش از همه در خدمت دانش آموزان جسمی حرکتی قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه نشست ضمن تقدیر از ادارات استثنایی استان ها در جهت برگزاری مطلوب مراسم هفته معلولین اظهار کرد: پیگیری مناسب سازی ویژه معلولین در آموزش و پرورش بر عهده سازمان آموزش و پرورش استثنایی است و در این خصوص فعالیت های ویژه ای نیز صورت گرفته شده است.

حسینی با بیان اینکه زیست بوم کرونا بر ما تحمیل شد و این زیست بوم، استلزامات و تغییر نقش های جدیدی نیز ایجاد کرد، گفت: در این زیست بوم جدید، آموزش ها بر بستر فناوری های نوین اطلاعاتی قرار گرفت اما به دلیل محرومیت ها تعدادی از دانش آموزان به وسایل و بستر های لازم برای استفاده از فناوری های نوین دسترسی ندارند.

وی افزود: با هدف تامین تجهیزات ارتباطی و وسایل هوشمند برای تمامی دانش آموزان نیازمند، طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت) در وزارت آموزش و پرورش و با هدایت سازمان آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است.

حسینی با بیان اینکه وزیر محترم آموزش و پرورش چند سوال اساسی در این زمینه تجهیزات هوشمند مورد نیاز برای دانش آموزان مطرح کردند اظهار کرد: چه کسانی از این امکانات بی بهره اند، این دانش آموزان از چه نوع امکاناتی بی بهره اند، این دانش آموزان در کدام قلمرو جغرافیایی کشور و کدام استانها، مناطق و مدارس تحصیل می کنند، چگونه می توان با بسیج امکانات وزارتخانه، بخش دولتی، عمومی و مردمی با مشارکت همگانی این امکانات را تهیه کرد، این تجهیزات و امکانات را از کجاها می توان تهیه نمود ومکانیزم تسهیل تهیه این امکانات و نیز توزیع مناسب آن چگونه باید باشد شش سوال اساسی مطرح شده توسط وزیر آموزش و پرورش است که بر همین اساس تجهیزات هوشمند مورد نیاز دانش آموزان باید تا حد امکان در قالب طرح هدایت تهیه شود

وی گفت: تامین این تجهیزات کار بسیار بزرگی است که مشارکت همگانی بویژه خیرین و نهادهای عمومی را طلب می کند. دبیرخانه اجرایی طرح هدایت در جهت هماهنگی با سازمان ها و نهادهای مختلف در سازمان آموزش و پرورش استثنایی مستقر شده است.

حسینی در ادامه نشست با بیان اینکه بر اساس گزارش دفتر مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری، کرونا یک موضوع و بحران مشترک جهانیان بود اما پاسخ به این بحران و عملکرد دولت ها بسیار متفاوت بود اظهار کرد:بر اساس این گزارش میزان توسعه یافتگی کشور ها در میزان مرگ و میر و مواجهه با بحران نقش موثری نداشته است.

وی افزود: بر اساس این گزارش کشورهایی که بحران را زود پذیرش کردند، پاسخ بهنگام به بحران دادند، استراتژی در مواجهه با بحران داشتند، به علم متکی شدند، از تجارب دیگران استفاده کردند و اعتماد سیاسی مردم به حکومت آن کشورها بیشتر بوده است، در مواجهه با بحران کرونا موفق تر عمل کرده اند.

حسینی با طرح این پرسش که حکمرانی ما در آموزش و پرورش استثنایی در حوزه مواجه با کرونا چگونه بوده است اظهار کرد: برای رسیدن به پاسخ این سوال باید گزارش دقیقی از فعالیت ها و تجارب موفق استان ها و حوزه ستادی در مواجهه با این بحران تهیه شود.

‏معاون وزیر با اشاره به ظرفیت های جدیدی که به شبکه شاد به زودی اضافه خواهد شد اظهار کرد: به زودی نسخه سوم شبکه شاد با ظرفیت های جدید راه اندازی خواهد شد و سیم کارت دانش آموزی در راستای اینترنت پاک در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی گفت: صدور کارنامه الکترونیکی برای تمام دانش آموزان، راه اندازی سامانه آزمون های آنلاین، راه اندازی نسخه تحت وب شاد با تمام امکانات نسخه موبایلی از جمله امکاناتی است که به زودی فعال خواهد شد. ‏سامانه معلم برتر با هدف ارائه تدریس های برتر و جلوه های برتر فعالیت های معلمان کشور نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

حسینی یکی از حرکت های ارزنده وزارت آموزش و پرورش را گفتگوی هفته با دولتمردان دانست و افزود: استان ها می‌توانند از این تجربه موفق الگو برداری کرده و مشابه با گفتگوهای هفته وزارت آموزش و پرورش، این جلسات را با حضور مسئولین استانی برگزار کنند.

معاون وزیر با اشاره به تفاهم نامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی با دستگاه های اجرایی گفت: ‌این تفاهم نامه ها باید توسط ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها بومی شده تا بتوان به نحو مطلوب از ظرفیت این دستگاه ها بهره برد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه 10 برنامه تحولی در حوزه سنجش در دست انجام است اظهار کرد: ایجاد بانک جامع آزمون ها و به روز شدن آزمون های تشخیصی از جمله برنامه های تحولی می باشد

حسینی در پایان خواستار پاسخگویی دقیق به مکاتبات اداری شد و اظهار کرد : پاسخ نامه های اداری بویژه نامه های ارسالی از دفاتر مختلف وزارت باید در زمان مقرر و با نهایت دقت پاسخ داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار