افزایش آمار جانباختگان به ۲۸۴۴ نفر در فارس

شیراز (پانا) - آخرین آمارهای مربوط به وضعیت کروناویروس در استان فارس، از وضعیت وخیم ۲۷۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت ویژه خبر می دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش آمار جانباختگان به ۲۸۴۴ نفر در فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام آمار مبتلایان در استودیو سلامت فارس، گفت: از مجموع هزار و ۱۷ بیمار مثبت قطعی و یا مشکوک و دارای علامت کروناویروس که در بیمارستان های استان بستری هستند، ۲۷۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

«عبدالرسول همتی» با اشاره به انجام بیش از ۵۲۷ هزار مورد تست تشخیصی کروناویروس از ابتدای شیوع در استان تا امروز بیست و چهارم آذر، افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، تا امروز ابتلای ۱۵۶ هزار و ۶۳۶ نفر به قطعیت رسیده است.

افزایش آمار جانباختگان به ۲۸۴۴ نفر

او همچنین از جان باختن ۱۲ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ در روز گذشته تاکنون در فارس خبر داد و اضافه کرد: با افزوده شدن موارد جدید، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو هزار و ۸۴۴ هم استانی را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده ایم.

معاون بهداشت دانشگاه مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز که از ابتدای شیوع تاکنون از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۱۵۰ هزار و ۱۱۹ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی با بیان اینکه بر اساس آخرین بررسی آمارهای این بیماری در ماه آذر، ۵۴ درصد از مبتلایان به کووید۱۹ استان را مردان و ۴۶ درصد را بانوان تشکیل می دهند، اعلام کرد: در این بازه زمانی ۵۸ درصد از جانباختگان ناشی از این بیماری، مردان و ۴۲ درصد از جانباختگان آذر سال جای نیز، بانوان هستند.

او با اعلام اینکه پنج و سه دهم درصد از آمار مبتلایان در آذر سال جاری را کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا تشکیل داده اند، یاد آور شد: این آمار نسبت به میزان ۱۰ درصدی ماه گذشته کاهش یافته است.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به اینکه ۹ و نیم درصد جانباختگان در گروه سنی زیر ۵۰ سال هستند، در حالی که ۸۲ درصد از مبتلایان در این گروه سنی هستند، تاکید کرد: لازم است مراقب از سلامت سالمندان و مبتلایان دارای بیماری زمینه ای را جدی بگیریم.

میانگین سنی مبتلایان و جانباختگان کووید ۱۹ در فارس

دکتر همتی میانگین سنی مبتلایان به کووید۱۹ را در استان، ۴۳ سال اعلام کرد و افزود: میانگین سنی جانباختگان ناشی از این بیماری نیز در آذر سال جاری، ۶۹ سال بوده است که هر دو آمار یاد شده نسبت به ماه گذشته، افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه با توجه به کاهش آمار ابتلا، بستری و جان باختن مبتلایان، ضمن تقدیر از مردم برای رعایت اصول بهداشتی در این بحران با تاکید بر عزم جدی همگانی برای ادامه روند رعایت اصول بهداشتی، از عموم مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات؛ شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند تا شاهد کاهش بیشتر این آمار باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار