هکرها وزارت امنیت داخلی آمریکا را هدف قرار دادند

تهران (پانا) - وزارت امنیت داخلی آمریکا که خود مسئول امنیت سایبری سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی است هدف حمله سایبری قرار گرفته و هکرها توانستند به ارتباطات داخلی این وزارتخانه دسترسی پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۶۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هکرها وزارت امنیت داخلی آمریکا را هدف قرار دادند

به گزارش العالم، خبرگزاری رویترز گزارش داد که تیمی از هکرهای پیچیده که به ادعای یک منبع برای دولت روسیه کار می‌کنند توانسته‌اند به ارتباطات داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا دسترسی پیدا کنند. این نفوذ بخشی از حمله سایبری است که روز یکشنبه وزارت خزانه‌داری و تجارت آمریکا را نیز هدف قرار داده بود.

وزارت امنیت داخلی آمریکا مسئول حفاظت از مرزها و مقابله با حملات سایبری بوده و این اواخر نیز مسئول توزیع امن واکسن کرونا در آمریکا شده است. ساعاتی پیش نیز سازمان امنیت زیرساخت‌ها و سایبری آمریکا دستور فوری درباره توقف استفاده از نرم‌افزاری را صادر کرد که روز گذشته هک شده بود و در پی آن اطلاعات زیادی از وزارت خزانه‌داری و سازمان‌های آمریکایی دیگر به بیرون درز کرد.

خبرگزاری رویترز یک شنبه شب خبر داده بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته و هک شده است.

رویترز در گزارش خود مدعی شد که یک گروه هکری پیچیده که مورد حمایت یک دولت خارجی بوده،‌ اقدام به سرقت اطلاعات وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات کرده است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این حمله سایبری باعث شد تا نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار شود.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نگران بودند هکرهایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا را هدف قرار داده‌اند ممکن است از ابزار مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان‌های آمریکایی استفاده کرده باشند.

روزنامه واشنگتن پست نیز امروز مدعی شد که هکرهای روسی در پشت حمله سایبری یک شنبه شب به وزارت خزانه داری آمریکا هستند. این در حالی است که سفارت روسیه در واشنگتن به ادعای دست داشتن این کشور در حمله سایبری به خزانه‌داری آمریکا واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

سفارت روسیه اعلام کرد، حملات در فضای اطلاعات با اصول سیاست خارجی روسیه مغایرت دارد و رسانه‌های آمریکا بار دیگر اتهاماتی بی‌اساس را درباره حملات هکری روسیه به ارگان‌های دولتی آمریکا مطرح کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار