ولی پوری: قرآن، سبب اصلاح و تزکیه نفس در انسان است

تهران(پانا)- مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مسابقات فرهنگی، قرآنی و فعالیتهای سازمان دانش آموزی را باعث بهبود روند شکل گیری شخصیت دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۶۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: قرآن، سبب اصلاح و تزکیه نفس در انسان است

افتتاح مسابقات قرآن و عترت و نماز منطقه ۱۷، با حضورمجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اداره کل شهر تهران، مهدی نعیمی، کارشناس قرآن و عترت اداره کل شهر تهران، مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه17، طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی و رقیه اکبری مدیر دبیرستان شاهد باهنر در بستر شبکه شاد برگزار شد.

ولی پوری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اداره کل شهر تهران، ضمن گرامیداشت آغاز هفته قرآن، عترت و نماز، گفت: امیدواریم به برکت آیات این کتاب ‌ هادی و راهنما، این ویروس منحوس از همه دنیا و کشور عزیزمان ایران رخت بر بندد و سلامت شما عزیزان را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
وی افزود: انس و الفت با قرآن در زندگی انسان تاثیر گذار است و زمینه ی تفکر و اندیشه را در کارها فراهم می‌کند. انسان مأنوس با قرآن، از روی فکر عمل می‌کند؛ شکست نمی‌خورد و اگر دچار شکست شود هرگز مایوس نمی شود. دانش آموز مانوس با قرآن، آینده‌نگر است که با خواندن سرگذشت پیشنیان در قرآن، عبرت می گیرد و آینده را پیش بینی می کند. او از خودبینی به دور، اهل خودسازی است و در انجام کارها تمأنینه و آرامش دارد از زشتی ها دور است و رفتار نیک دارد.
ولی پوری گفت: دغدغه مسئولین به ویژه مقام معظم رهبری مدظله العالی، رفع آسیب های اجتماعی در سطح کشور است. اهمیت به برنامه های قرآنی و فرهنگی، هنری، کمک بسیاری به کاهش آسیب های اجتماعی می کند. در سالهای گذشته وقتی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان و جوانان با مسجد و برنامه های قرآن و عترت پر می شد؛ این امر تا حد بسیار زیادی باعث دوری از آسیب‌های اجتماعی می گشت. سوق دادن دانش آموزان به سمت انجام فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی مدرسه، میان دانش آموز و آسیب‌های اجتماعی فاصله می‌اندازد و اصل آسیب‌ها به دلیل همین دوری از مسجد و مدرسه است.
وی در ادامه افزود: اگر دانش‌آموزان صرفاً به فکر درس و بخش آموزشی باشند از فعالیتهای پرورشی و قرآنی باز بمانند؛ وسعت آسیب‌های اجتماعی افزایش می یابد. مسابقات فرهنگی و قرآنی و همینطور فعالیت های سازمان دانش آموزی باعث بهبود روند شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان می شود. قرآن، سبب اصلاح و تزکیه نفس در انسان می شود. حال که در هفته قرآن هستیم از دانش آموزان عزیز تقاضا می کنم حتما در یکی از مسابقات قرآن و نماز شرکت کنند. که بهترین خاطرات از همین فعالیت ها و مسابقات فرهنگی و قرآنی به وجود می‌آید اینها می توانند شخصیت دانش آموزان را بسازند وسبب قرآن انس شوند.
در ابتدای جلسه نیز مهدی نیکبخت، مدیر منطقه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس وبنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و تبریک آغاز هفته قرآن و عترت و ضمن تشکر ازهمکاران این دبیرستان جهت برگزاری این مراسم در هفته قرآن و عترت و هماهنگی آن با هفته پژوهش گفت: بزرگترین دغدغه ای که هم اکنون مدیران مدارس با آن روبرو هستندآشنایی دانش آموزان با فرهنگ قرآنی و فرهنگ ایثار و شهادت است که آثار آن کم شدن آسیبهای اجتماعی و راهی برای رسیدن به تعالی و پیشرفت و رسیدن به اصول سند تحول بنیادین است که اگر آن روز فرا برسد ما به اهدافمان رسیده ایم .
وی افزود: جهت تحقق تربیت تمام ساحتی سند تحول بنیادین آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ قرآن و نماز بسیار حائز اهمیت است .همه افرادی که در این مسابقات شرکت می کنند در همه حال برنده هستند زیراکه اصل آشنایی با فرهنگ و مفاهیم قرآنی است.
وی در پایان ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان سال‌های قبل که حضور پرشوری داشتند ابراز امیدواری کردکه امسال حضور فعال در مسابقات بهتر و پرشورتر از سال گذشته برگزار شود. همچنین از تمامی مدیران، معاونین و مربیان پرورشی، دانش آموزان، همکاران و اولیای آنانکه بطور مجازی در بستر شبکه شاد در جلسه حضور داشتند تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار