در راستای صیانت از سرمایه دامی کشور:

پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ملارد

ملارد(پانا)- با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه و هم چنین تالاب‌های استا‌ن‌های شمالی کشور ، جلسه پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ملارد برگزارشد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ملارد

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری ملارد، با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه و هم چنین تالاب‌های استان‌های شمالی کشور جلسه‌ای با حضور ادارت مربوطه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه شهرآیینی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ملارد با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دارای سه تیپ A ، B و C و با شیوع بسیار بالا است و تا امروز تمام سویه‌هائی که از پرندگان جدا شده‌اند به تیپ A تعلق داشته‌اند، گفت: این بیماری در سال جاری نیز در برخی از نقاط کشور در بین پرندگان مهاجر شیوع یافته و لزوم اقدامات و هماهنگی جهت پیشگیری و کنترل آن در راستای صیانت از سرمایه دامی کشور ضروری است.

او در ادامه گفت: از علائم مهم بیماری در طیور می‌توان به شروع ناگهانی تلفات با روند افزایش در گله، انتشار ناگهانی بیماری، بیحالی شدید، پژمردگی و دور هم جمع‌شدن گله، کاهش شدید مصرف دان، افت ناگهانی و شدید تولید تخم‌مرغ روزانه، علائم تنفسی حاد و سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا اشاره کرد.

در پایان جلسه، مقرر شد در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری اقدامات لازم از جمله گزارش به موقع تلفات غیرعادی پرندگان، آزمایش و تشخیص بیماری، معدوم‌سازی طیور موجود در کانون بیماری و ضدعفونی و پاک‌سازی کانون بیماری در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار