بزرگترین بازی تاریخی و مذهبی جهان اسلام در آستانه انتشار

تهران (پانا) - مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج بار دیگر، بعد از تجربه های موفق در تولید آثار فاخر در حوزه بازی های رایانه ای ؛ یکبار دیگربا یک اثر فاخر و ارزشمند تحت عنوان بازی رایانه ای "سفیر عشق" گوشه ای از توانایی جوانان بسیجی متخصص خود را به عرصه دوستداران انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور به نمایش میگذارد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین بازی تاریخی و مذهبی جهان اسلام در آستانه انتشار

امیر رهبر مدیر روابط عمومی این مرکز در گفتگویی ضمن اعلام این خبر افزود: بازی رایانه ای سفیر عشق سی ام آذر ماه همزمان با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور فرماندهان ارشد نظامی و مسئولین کشوری لشکری رونمایی و منتشر خواهد شد.
بازی سفیر عشق یک سه گانه است که قسمت نخست آن 30 آذر به صورت انحصاری برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد. قرار است قسمت دوم این بازی تابستان سال 1400 و قسمت سوم محرم سال آینده روانه بازار شود. علاوه بر این منادیان مدیا در نظر دارد برای کمک به بازار کامپیوترهای شخصی در کنار این سه گانه ، هفت بازی دیگر را برای این پلتفرم راهی بازار کنند.
همچنین سازندگان قصد دارند نسخه بین المللی را هم سال آینده برای فروشگاه استیم و احتمالا اپیک گیمز منتشر کند. همچنین این تیم به دنبال عرضه بازی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان است و امید دارند این نسخه هم طی 12 ماه آینده روانه بازار شود.
بازیگر نقش مسلم ابن عقیل مختارنامه مهمان بازی سفیر عشق شد
از حواشی تولید این بازی میتوان به حضور امین زندگانی بازیگر نقش حضرت مسلم بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون که این روزها با سریال خانه امن مهمان بینندگان این مجموعه پر طرفدار شده است مهمان عوامل بازی رایانه ای سفیر عشق شد و از نزدیک با روند آماده سازی این پروژه فاخر آشنا شد.
حضور این بازیگر در کنار عوامل تولید بازی "سفیر عشق " فضای مناسبی را جهت ارتباط دو سویه جامعه هنری در حوزه سینما و عرصه بازی و بسیج را بوجود آورد.
تیم تولید این اثرتلاش کردند شخصیت حضرت مسلم را در این بازی را با توجه به شناخت و ارتباط خوب مخاطب با بازیگر این نقش درمختارنامه تطبیق داده و تفاوت چندانی بین این دو شخصیت ایجاد نکردند .
در ادامه این مصاحبه ، مهندس مهدی جعفری جوزانی تهیه کننده بازی"سفیر عشق" ضمن برشمردن خصوصیات این بازی افزود : این یک بازی اکشن( Hack 'n' Slash) شمشیری سوم شخص است که با بهره ‌مندی از آخرین تکنولوژی‌های روز بازی سازی دنیا، در تمامی حوزه‌ها اعم از مدلسازی، ریگ، انیمیشن و… تولید شده است.
ایشان ادامه داد : سفیر عشق، تلاش دارد برای نخستین بار در یک روایت تعاملی مخاطبین گسترده بازی‌های رایانه‌ای را با فضای تاریخ اسلام از یک منظر جذاب و تأثیر گذار آشنا سازد.
ایشان اضافه کردند :جوانهای متخصص بازی سازی کشور در بزرگترین پروژه بازی کامپیوتری ایرانی-اسلامی، فرآیند تولید این بازی را به پایان رساندند تا مخاطبان این اثر ماندگار با هیجان تمام نشدنی آن همراه شوند.
لازم به توضیح است موتور مورد استفاده جهت توسعه این بازی رایانه‌ای Unreal Engine 4 است که یکی از قدرتمندترین ابزارهای روز دنیا و مورد استفاده بزرگترین شرکت‌های بازی‌سازی جهانی است.
شخصیتی ایرانی در دل اتفاقات تاریخی
«سفیر عشق» یک بازی سوم شخص اکشن/ادونچر است که داستان شخصیتی ایرانی به نام مهران را در دوران امام حسین (ع) را روایت می‌کند که برای دیدن مسلم بن عقیل از شهر ری راهی کوفه می‌شود. مهران شخصیتی واقعی نیست و بیشتر به مانند ناظری است که اتفاقات سال 61 هجری را روایت می‌کند. «سفیر عشق» یک سه گانه است که ؛ سه گانه‌‍ای که با سفر مسلم بن عقیل به کوفه آغاز می‌شود و با انتقام مختار به پایان می‌رسد. از جالب‌ترین نکات روایی بازی این است که بخش عمده‌ای از داستان به صورت فلش بک روایت می‌شود. این فلش بک‌ها که هر کدام یک واقعه مهم تاریخی را به تصویر می‌کشند که مهران در آن‌ها حضور دارد. این کاراکتر پشینه جالبی هم دارد. شخصیتی ایرانی که از یاران امام حسن (ع) بوده اما پس از خیانت به ایشان ، توسط مسلم بن عقیل نجات داده می‌شود. او سپس از ری راهی کوفه می‌شود تا شاید کمی از خاطرات ناراحت کننده گذشته دور شود اما پس از شنیدن خبر ورود مسلم بن عقیل به کوفه به سمت خانه مختار راهی می شود و در ادامه اتفاقات فراوانی برای او می‌افتد. به گفته «مهدی جعفری» تهیه کننده بازی برای نوشتن سناریو سفیر عشق تیم سازنده بیش از دو سال مشغول پیش تولید بودند و همچنین برای این کار از مراکز و منابع ذیصلاح مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند.
سازندگان بازی برای روایت هر چه بهتر نه تنها از یک شخصیت خیالی در محور داستانی تاریخی استفاده کرده اند بلکه برای توضیح تمامی اتفاقات پروفایلی داستانی تهیه کرده‌اند که کاربران با رجوع به منو می‌توانند اطلاعات تاریخی را بدست بیاورند. به لطف این نوع روایت و البته طراحی بسیار خوب رابط کاربری (UI) «سفیر عشق» داستان تاریخی را به ساده ترین شکل تعریف می‌کند.
جلوه‌های بصری چشم نواز
سازندگان «سفیر عشق» از منظر داستانی کاری جسورانه انجام دادند. مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج به جای موبایل ، روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی بازی ساختند بلکه از منظر بصری کار بزرگی را انجام دادند. گرافیک جایی است که سفیر عشق به راستی در آن می درخشد و از این منظر در رتبه بالاتری نسبت به تمامی بازی‌های ایرانی قرار می‌گیرد. تیم سازنده برای ساخت این بازی از موتور «آنریل انجین 4» (UE4) ساخت کمپانی «اپیک گیمز» بهره برده است. موتوری که در ساخت بازی‌های بزرگ فراوانی همچون : «فورتنایت» ، «گیرز 5» (Gears 5) و نسخه جدید سری بازی «جنگ ستارگان» (Star Wars Jedi : Fallen Order) از آن استفاده شده. البته این نخستین باری نیست که یک سازنده ایرانی برای ساخت بازی‌اش از این موتور قدرتمند استفاده می‌کند و پیش‌تر استودیو راسپینا بازی «سرگذشت» را با این موتور تهیه کرد و حتی توانست از منظر بین المللی به اثری موفق تبدیل شود. با این حال سرگذشت یک بازی اول شخص پازل محور بود در صورتی که سفیر عشق یک بازی اکشن/اونچر با حضور تعداد زیادی کاراکتر و المان‌ها و ویژگی‌های مهم گیم پلی است. به گفته عماد رحمانی نویسنده و کارگردان "سفیر عشق "نه تنها بازی دارای تعداد زیادی NPC (کاراکترهای غیرقابل بازی) است بلکه 36 کاراکتر برای آن طراحی شده که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به مختار ، مسلم بن عقیل ، سلیمان بن صرد خزاعی و ابن‌زیاد اشاره کرد.
یک اکشن قصه گو
در کنار گرافیک چشم نواز که به لطف آنریل انجین 4 و دانش تیم فنی میسر شده ، گیم پلی بازی هم در بین نمونه‌های داخلی بی همتا است. برای این کار رحمانی و تیمش از تعدادی بازی مهم بین المللی الهام گرفته‌اند که در بین آن‌ها دو بازی Assassin's Creed Origins و نسخه 2018 مجموعه God of War اشاره کرد. از جمله مکانیک‌های مهم گیم پلی می‌توان به مبارزات سریع ، مخفی کاری ، قابلیت اسب سواری ، قابلیت ارتقای شخصیت و سلاح‌ها ، استفاده از تیر و کمان ، مکانیک کاورگیری و پارکور اشاره کرد. همچنین به مانند اکثر عناوین اکشن/ادونچر روز شاهد المان‌هایی هستید که مستقیما از آثار نقش آفرینی (RPG) اشاره کرد. المان‌هایی مثل قابلیت ارتقا شخصیت ، سلاح‌ها و کمبوها اشاره کرد. جالب تر اینکه هر سلاح دارای فنونی مشخص است که با پیشروی در بازی می‌توانید آن‌ها را آزاد کنید. دیگر ویژگی بازی استفاده از اسب است که مهران می‌تواند برای گشت و گذار در کوفه از آن استفاده کند. به گفته رحمانی کار طراحی و ادیت انیمیشن‌های اسب بازی بیش از 5 ماه به طول انجامیده و تیم سازنده برای طراحی آن با چالش‌های زیادی روبرو شده است.
تم حماسی
امیر رهبر مدیر روابط مرکز متنا با اشاره به این موضوع که ؛یکی از مهم ترین دستاوردهای سفیر عشق استفاده از افراد مشهور در بخش صداگذاری و موسیقی است که تا پیش از این در هیچ بازی داخلی تا به امروز دیده نشده است . برای صداگذاری و دوبله بازی سازندگان به سراغ تعدادی از دوبلورهای مشهور رفته اند. اساتیدی مثل: «منوچهر والی زاده» ، «زهره شکوفنده» و «غلامرضا صادقی».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار