دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

دورهمی شب یلدا را حذف نکنیم، آمار ابتلا به کرونا بیشتر خواهد شد

بوشهر(پانا)_ دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت اگر دورهمی شب یلدا حذف نشود، آمار ابتلا به کرونا بیشتر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
دورهمی شب یلدا را حذف نکنیم، آمار ابتلا به کرونا بیشتر خواهد شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: مردم دوست دارند در شب یلدا دورهم جمع شده و در کنار بزرگان خانواده این شب را جشن بگیرند، اما در این مراسم هم مانند دیگر آیین‌های سنتی و مذهبی امسال، باید شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنیم و بدانیم که دورهمی‌ها خطرناک است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل زمستان هوا سرد بوده و در و پنجره‌ها بسته می‌شوند افراد در کنار هم قرار می‌گیرند و برای خوردن تنقلات ماسک را برمی‌دارند که این عمل بسیار خطرناک خواهد بود.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: نیمی از انتقال بیماری در چند روز اخیر به علت دورهمی‌ها بوده است.
کشمیری بیان کرد: طرح شهید سلیمانی از یک آذرماه برای بیماریابی آغاز شده که ۱۳۰ گروه حمایتی، ۱۳۰ گروه نظارتی و ۲۴ گروه ناظر بر فعالیت‌های درمانی با مشارکت بسیج و هلال‌احمر، رابطان سلامت داوطلبین و کارکنان خود مرکز بهداشت و خانه‌های بهداشت، در این طرح حضور دارند.
وی با اشاره به این‌که این طرح تا ۴ ماه ادامه دارد افزود: این گروه‌ها در هر کدام از شهرستان‌ها به تناسب جمعیت و مراکز بهداشت و درمان تشکیل‌شده و هدفشان این است که اگر فردی به کرونا مبتلا شد افراد نزدیک به او را چه در محیط کار و چه خانواده با تست سریعی که دارند، ارزیابی کنند.
کشمیری گفت: اگر افرادی در کنار این فرد بیمار پیدا شود قرنطینه را انجام داده و اگر لازم باشد با بسته‌های معیشتی از آنان حمایت می‌شود و یا اینکه از کسانی مانند سالمندان و بیماران که بیرون آمدن از خانه برایشان آسیب‌زا است، حمایت می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا به این استان تحویل‌شده گفت: قرار است ۱۰ هزار کیت دیگر به استان بوشهر وارد شود که وجود این کیت‌ها تشخیص بیماریابی را سرعت بخشیده است.
کشمیری عنوان کرد: این کیت‌ها تولید داخل بوده و در ۳۰ دقیقه بیماری را تشخیص می‌دهد. اگر کسی در این آزمایش مثبت شد باید تست پی سی آر بدهد که آیا در آزمایش اصلی هم ابتلای او تأیید می‌شود یا خیر. مبنای بستری شدن افراد آزمایش پی.سی.آر است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به افزایش تعداد شهرستان‌های با وضعیت نارنجی کرونایی از ۲ شهرستان به ۴ شهرستان گفت: در بررسی‌های هفته گذشته متوجه شدیم که در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان مقداری افزایش بیماری دیده‌شده و مهم این است که ما واکنش سریع نسبت به افزایش بیماری داشته باشیم که با نارنجی اعلام کردن این شهرستان‌ها، از ادامه روند افزایشی کرونا جلوگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار